måndag 29 april 2013

NEDRÄKNING - 103 DAGAR

Räknade precis ut att det bara är 103 dagar kvar till jag ska åka den 10 augusti!

Anledningen till att jag ger mig in på detta är för att jag efter förra årets skolavslutning var helt slut och utbränd. Jag var så trött på skolan och på vardagsrutinen, och kände att jag ville göra något nytt med mitt liv. Jag ville uppleva någonting som jag aldrig hade gjort tidigare. Någon månad senare åkte en kompis iväg till Usa som utbytesstudent i Arizona. Jag blev så inspirerad och det verkade vara så spännande!

Så i höstas bestämde jag mig för att göra samma sak. Jag kollade runt på organisationer och bestämde mig till slut, efter massa möten och intervjuer, att åka med organisationen YFU (youth for understanding). Dem har varit en seriös organisation i ca 50 år och kändes som en bra och säker organisation. Det är även samma som Caroline har åkt med och även hon rekommenderar dem.

När alla ansökningar var in skickade var det bara att vänta otåligt på ett svar om värdfamilj. För några veckor sedan när jag var på väg till träningen fick jag ett mejl där det stog att jag hade blivit tilldelad en värdfamilj i Philadelphia, Delaware, Middletown. Det ligger emellan New York och Washington, bara ca 20 mil från NY och endast ca 12 mil från Washington. Det verkar vara en jätte bra stad med massa saker att hitta på.

Blev så oerhört exalterad, glad och nervös på samma gång. Dagen efter hörde jag av mig till familjen som verkar hur mysiga som helst, redan nu känner jag mig välkommen! Den jag har pratat med mest är min värdsyster, 16 år, och det verkar som att dem är minst lika förhoppningsfulla om kommande år som jag är!

Jag och mamma har nu bokat biljetter, och om ingenting händer kommer jag att åka den 10 augusti. Efter 10 månader i Philadelphia kommer jag att komma tillbaka med massa minnen och erfarenheter! Jag längtar jätte mycket men jag vet också att det kommer att vara tufft att lämna allt här hemma och åka ensam till ett helt nytt land med en helt annan kultur! Men samtidigt så vet jag att alla jobbiga perioder kommer att vara värt i slutet. Jag är öppen och redo för något nytt!


Länk till Carolines blogg:  http://caroline-harvey.blogspot.se/











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar