tisdag 2 juli 2013

Mina favoritscener

Ligger här och lyssnar på låtarna från Titanic filmen.. och jag bara älskar den! Tänkte lite och jag kom på att jag har 8 stycken favoritscener från den filmen, trumvirvel---


1. Första synen av Rose



2. Jack talar om sin kärlek för Rose

"Rose, you're the most amazingly, astounding girl... woman, that I've ever known. I'm not an idiot, I know how the world works, but I'm too involved now... If you jump I jump remember?"



3. Sido kyssen

Många tycker mest om själva Jack I'm flying scenen, men min favorit scen kommer efter det... Kyssen!

4. Jack ritar av Rose

"Jack I want you to draw me like one of your french girls. Wearing this. Wearing only this."


5. I won't let go Jack

" You have to promise me that you won't give up, no matter what happens... Promise me now Rose....
- I promise.
And never let go of that promise.
- I'll never let go Jack. I'll never let go. "

6. Rose tar Jacks efternamn

" Can I take your name, please, love? - Dawson, Rose Dawson. "

7.  Då bilderna visas på de saker Rose gjort som ung som de skulle gjort tillsammans
 
"Let's do it! Let's ride rollacoster until we puke..."

8. Drömmen om Jacks och Roses giftemål




åhh den är bara för bra! Det är helt stört att Leonardo inte fick en Oscar för denna filmen, någon borde rätta till detta felsteg och bara ge honom den Oscar han förtjänar!!! Som tröst kan han ju få att jag alltid kommer älska honom i alla fall. I alla lägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar