lördag 10 maj 2014

Girls night and Field trip

Torsdag efter skolan åker jag med Avery hem för att hänga med henne och senare sova över. Vi slängde direkt på oss myskläder och gick ner i källaren och spelade lite guitare hero och COD. Vi hittade hennes syskons leksaks låda och helt plötsligt hade vi på oss full gevär utrustning fightade haha.

Det var jätte fint väder ute så hennes pojkvän Stephen och hennes vän Kaylee kom också över på besök. Det är bland annat under stunder som dessa som jag inser att jag vuxit, i alla fall lite grann, under det här året. Jag brukade tycka det var så jobbigt och onödigt att träffa nya människor och jag hade ganska svårt att känna mig självsäker bland nya människor, men nu tycker jag det är jätte roligt att lära känna nya människor utan några problem att visa mitt knäppa jag haha.

Efter middagen, vilket var Sloppy Jones = pork i bbq sås i hamburgebröd, åkte vi till parken. Vi gungade lite på gungorna, kollade på när Stephen trixade runt på sin skateboard och joinade en kompis Reggie och hans kompis som var där och spelade basket. Det är något som pojkar gör väldigt ofta här.. åker till parken och spelar basket. Efter parken åkte vi och köpte glass och sedan åkte hem.

Lite senare kom Catie och resten av tjejgänget, Amanda och Maddie som också skulle sova hos Avery. Vi hade så kul tillsammans och spelade Twister och hängde nere i källaren där vi alla sov.
Anledningen till varför alla sov över mitt i veckan var för att vi tidigt nästa morgon skulle på en Field Trip med kören. Vi gick upp 4.30 efter typ 3 timmars sömn och åkte till WAWA för att köpa morgon kaffe och frukost. Vi mötte upp med resten av kör gänget och lämnade skolan i en buss 6.30. Tre timmar senare var vi framme vid Nöjesparken Kings Dominion där vi spenderade resten av dagen med att åka bergochdalbanor. Vi hade en mötes tid då vi alla skulle mötas upp igen för att sjunga inför en jury som skulle döma oss i praktiskt taget alla grenar inom Chorus, vilket var anledningen till varför vi åkte dit.

Inte långt innan vi skulle mötas så satte vi och nästan resten av halva kören oss i en bergochdal bana. Den började med att klättra upp för en backe högre och lite brantare än balder och när vi nästan var uppe bestämde den sig för att stanna... JAG FICK NÄSTAN PANIK!
Att fasta i en uppförsbacke är det värsta jag vet, och kvinnan framför mig började prata nervöst om hur det var hennes värsta mardröm och såna grejer vilket bara gjorde det värre! Men så tittar jag över till Amanda som sitter bredvid mig och ser att hon sitter och ler, tar bilder på utsikten och bestämmer sig för att sola?!?!
Efter ett tag lugnade även jag ner mig, och vi satt där i goa 20 minuter innan den började röra på sig igen. Efter att vi suttit och stekt i solen i exakt samma position soppas länge så slutade det med att jag svimmade i några sekunder när vagnen var i slutet av den branta backen haha. När vi kom av hade vi alla en gruppkram och skämtade "WE SURVIVED!!". Mr Tejada hade kommit springades när någon ringt upp honom och sagt att vi var fast i den värsta bergochdalbanan och han såg ut att vara blekare i ansiktet än vad vi var.

Sen var det dags för oss att sjunga. Vi gick in på led oss ställde oss professionellt på våra platser. Vi sjöng två av våra låtar inför 4 jurys och gick sedan ut. Inte förrän senare när det var dags för prisutdelning talade Tejada om för att det var en riktig tävling, vi trodde att det bara var för att få höra vad äkta domare skulle säga om oss så vi kunde förbättras. Vi fick tre pris som första plats i olika grenar inom kör och är "Grandchampions". Mr Tejada var så stolt haha!

Vi var i parken mellan 9.30 på morgonen till 18.30 då de stängde. Hela dagen hade vart så varmt, ca 32 grader i skinande sol. Det var fullt liv på bussen hem och vi hade en regel, om man somnade så skulle vi ta kort på dem och lägga upp på facebook. Det var allt några som bilder som lades upp haha.

Hittade en fake mustach haha.
Vänster: Kaylee, Jag , Avery
KRIG!!!


                                                    KINGS DOMINION
Miah och Tim
Ben var för varm för sin t-shirt så han lånade mitt linne haha.
Jag och min bug Avery
CHAMPIONS! Detta är inte ens hela kören, alla kunde inte komma.

här är några av bilderna som togs på de sovande människorna. Mr Tejada är i toppen haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar