måndag 5 maj 2014

Lördag, Track meet & BWW

I helgen, lördag för att vara mer exakt, gick jag upp ybertidigt redan kl 5.45 för att ta på mig mina tävlings kläder och åka på ett track meet. Cory kom och hämtade upp mig och vi mötte upp med resten av gänget vid skolan som också skulle med och tävla. Bussen lämnade parkeringen 6.30. Ärligt talad var jag inte alls sugen på att åka. Jag var trött och coacherna hade satt mig i ett event som jag hatar - 400 meter sprint... som jag dessutom aldrig tränat för!
Tävlingen var hela dagen, mellan 8-16 och solen var ute och det var varmt och skönt.. jag glömde dock att ta med solkräm så jag brände mig såklart. Jag väntade på att mitt event skulle börja, och runt 12 var det min tur. Jag ville bara få det överstökat, och när gongongen gick sprintade jag allt jag hade och hela 300 meter var jag först, sen helt plötsligt låste sig min kropp, jag blev blind och kunde inte känna min kropp.. så etta blev jag ju inte, vilket sög. Men jag slog mitt rekord med 5 sekunder så jag är nöjd ändå.

Sen var vi som var färdiga med vårat event tvugna att vänta på att resten av laget skulle bli klara innan vi kunde ta bussen tillbaka. Jag och Nasir var så trötta så vi la oss ner i gräset för att vila lite.. och en och en halv timme senare vaknade vi upp helt förvirrade haha. Vi var helt utmattade så vi hade bara somnat direkt, och jag vaknade upp med värsta brännan haha!

Efter meetet när vi kom hem igen, tog jag med mig Corey och hämtade upp min balklänning som är helt färdig nu. Yeaaaay den är så fin, jag är så glad över att jag bytte klänning  ^^
Sen gick vi till Friendly's (ett glass/matställe) och köpte milkshake innan han körde hem mig igen.

På kvällen gick jag över till Rudy för att hänga med honom, Chris och Amanda. Chris lovade att bjuda oss alla på middag om vi åkte till BWW (Buffalo Wild Wigs) så vi åkte dit. Och vi fastnade där i över 4 timmar. Det är typ av en sportsbar och på teve var en boxningsmatch som alla kollade på. När det var dags att betala notan och gå hem kl 1.30 mitt i natten så insåg Chris att han var 5 dollar kort, och ingen av oss hade sin plånbok och servitören kunde inte låta oss gå utan att betala. Så Rudy var tvungen att åka hem, hämta pengar och komma tillbaka. Vi var inte hemma förrän runt kl 2 haha, men vi hade en jätte trevlig och rolig stund tillsammans med the squad!

Nasir stolt över sitt guld från 300 meter heck

Jag och Corey

Jag och Chris i väntan på ett bord i BWW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar