måndag 19 maj 2014

Prom 2k14 ~ 15-05-2014

Bästa kvällen i mitt liv! Jag hade sett fram emot Prom så länge och var säker på att det skulle vara grymt, men det var så mycket bättre än grymt! Ville inte att det skulle ta slut, och alla var så fina!

Vanligtvis har de flesta skolor Prom på en fredag eller lördag, men vår skola tänkte spara lite pengar så de la den på en torsdag istället. Vi var tvugna att gå till skolan halva dagen men runt 11.30 kunde vi lämna skolan. Det var dags att sticka till salonger av olika slag för att fixa hår och smink. Ms Danielle (Amandas mamma) körde mig till stället ca 30 min bort där jag skulle fixa mitt hår, en vän till Ms Danielle, och planen var att jag skulle tillbaka till Middletown för att fixa mitt smink. Men tiden rann ut så jag var tvungen att göra sminket själv medan jag väntade på att Amanda skulle bli klar med hennes hår. Jag följde en bild och jag var riktigt nöjd med mitt smink, och precis innan vi skulle gå sa damen som gjort håret "vänta jag ska bara lägga till en extra touch.." och la värsta tjockaste eyelinern med fetaste vingarna över eyelinern jag redan hade lagt på.. det var inte ens rakt! Så av med det igen och fixa om sminket igen, hahah jag blir så trött på folk.

Vi skyndade oss hem till Amanda och satte på oss våra klänningar, och strax därefter kom våra dejter och väntade på oss på utsidan. Catie och hennes dejt kom också dit. Vi var så nervösa och exalterade innan vi gick ut och var tvugna att göra ett litet panik skutt precis innan vi öppnade dörren haha.
Vi tog bilder på utsidan med våra fina dejter. Eric hade köpt en fin blomma att sätta på handleden, nåt som bara händer i Amerika eller på film. Och han var så fin, matchade med en himmel blå väst och slips.
Amanda gick med en kompis som heter Jordan och Catie med en kompis som heter AJ.



Sedan var det dags att åka till en photoshoot för att ta professionella bilder i en studio. Kille som ägde stället hade lite snacks där och vi mötte även upp med Chante och hennes pojkvän Justin. Vi hade lite ont om tid då vi skulle möta upp med massa annat folk vid skolan. Jag och Eric hade fixat in oss i en party buss tillsammans med 8 andra par som tog oss till stället där vi hade balen. Vägen dit var grym, alla var så exalterade, såg så fina ut och vi dansade till den högljudda musiken som  spelades. 

Catie och AJ
Jag & Eric
Jag, Val & Chante

När vi kom fram gick vi alla in i en stor sal där bord var fint uppdukade. Alla var placerade vid sitt bord med de människor som vi sedan tidigare bestämt men innan vi satte oss ner minglade vi runt med alla. Killarna håller sig till normerna som ska följas, gå bakom eller bredvid sin dejt med en hand på ryggen och öppna dörrar, hjälpa till att hålla släpet från klänningen mm. Strax innan det var dags att sätta oss till bords var jag tvungen att gå på toa och jag tog min vän Alijiah med mig. Vi är där inne och jag böjer mig lite lätt ner för att ta av mig skorna och vad händer...? MIN KLÄNNING GÅR SÖNDER! det enda fästet som håller bysten poppar och fästena flyger iväg. Och jag och Alijiah stirrar på varandra i panik... hon springer och hämtar rektorn, som hämtar anda lärare och helt plötsligt springer alla runt och letar efter säkerhetsnålar att fästa fast klänningen med. Till slut hittade vi några och allt var lugnt. Jag gick till bordet och alla hade redan satt sig ner. Jag lutar mig över för att ta mitt glas och helt plötsligt hör jag "popp" och klänningen öppnas upp igen, dock hann jag fånga allt så det var ok. Detta hände mer än 10 gånger, så fort jag rörde mig, så rektorn och några andra lärare var så gulliga och sprang till affären för att köpa nål och tråd och sydde in mig i min klänning haha! Eric var med mig hela tiden och höll mina skor och hjälpe till att trycka ihop klänningen haha!
Så äntligen kunde vi njuta av kvällen!
Middagen var nog det sämsta under kvällen. Jag hade beställt kött, sirloin, men den var ganska torr och man fick inte särskilt mycket mat. Strax sattes musiken igång som alla väntat på och alla praktiskt taget sprang upp på dansgolvet och skippade deserten. Resten av kvällen var helt grym!! Vi dansade nästan konstant i flera timmar och det var så svettigt. Det var både vanlig dunka-dunka dans, gruppdans när alla kan dansen till en speciell låt och slowdance. Vi hade så roligt hela kvällen!! Tjejerna tog av sig skorna och höll upp sina klänningar för att kunna dansa.
Efter ett tag var det dags att avgöra balens King and Queen. Jag var en av de 5 nominerade till att bli Queen och Eric var en av de 5 nominerade att bli King. Så vi ställde upp oss på led och spänt väntade, meeen vi vann tyvärr inte haha. Men jag var så förvånad att folk ens röstat på mig till nominering så mig gjorde det inget.

jag & Mr Tejada
jag och Taylor (fixade party bussen)
oss från kören


Vi stog och dansade för fullt på dansgolvet när musiken helt plötsligt stoppas och de säger åt oss att gå hem för prom är över. Vi var inte redo att gå hem överhuvud taget, i alla fall inte jag, jag hade alldeles för roligt för att gå hem. Men det var över runt 11 och alla åkte tillbaka hem, bytte om och sedan var det dags för after prom i skolan som höll på till klockan 3 på natten. Skolan var fylld med hopphus i gympasalen, mat, små tävlingar man kunde roa sig med, hand målning och allt var dekorerat i ballonger och glitter.
Efter att vi varit där ett tag var det dags för after-after prom då de flesta gick på fest eller hittade på nåt annat. Jag, Amanda, Eric och Jordan åkte hem till Justin och bara chillade. Vi hade en öppen eld och bara hängde där till lite efter 4. Vid den tidpunkten kände vi alla hur trötta vi var så vi åkte hem. Jag sov över hos Amanda den natten och jag däckade direkt när vi kom in. Dagen efter vaknade vi upp sent och åkte till Waffle house för att käka frukost.

Jag var helt säker på att prom skulle vara kul men jag trodde inte att det skulle vara den bästa kvällen i mitt liv. Jag är så lyckligt lottad att få spenderat en sån viktig kväll med mina underbara vänner och med min fina pojkvän. Jag önskar vi kunde ha prom varje dag för det var riktigt jäkla GRYMT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar