måndag 13 maj 2013

50 SAKER

Har så lite att göra och så mycket tid så jag tänkte "hey varför inte skriva 50 saker om mig själv" det är ändå inte en jäkel som läser min blogg, såå here it goes:


1. Jag har en större höger fot än vänster fot
2. Jag älskar musikaler och dess låtar
3. Jag börjar alltid borsta tänderna i höger sida munnen
4. Killar som blinkar med ena ögat är det sexigaste som finns
5. Förlovade mig med en kille i fyran som jag hatade, var as rädd för och som för övrigt var min pojkvän
6. Har alltid velat lära mig joddla/cykla enhjuling/jonglera men misslyckats
7. Jag har hårfobi
8. Jag ser upp till och önskar jag vore som min bror
9. Jag vill ha tre barn, en av varje sort ;)
10. Jag vill någon gång jobba med delfiner
11. Jag har varit i 14 länder
12. Jag samlar på porslinsdockor från varje land jag varit i och har sammanlagt 14 stycken
13. Jag vill inte bo i Sverige som vuxen
14. Brittiska är den hetaste dialekten
15. Jag tror stenhårt på spöken
16. Jag rensar öronen flera gånger varje dag för jag inte vill att de ska fyllas igen
17. Jag sjunger hela tiden konstant, en mycket irriterande personlighet enligt många
18. Ofta när jag åker bil måste jag blinka en gång mellan varje stolpe som jag åker förbi, annars kommer vi krocka
19. Jag älskar frihetskänslan av att bada naken
20. Jag är livrädd för att sluta ensam utan någon familj eller vänner
21. Jag vill kunna franska, engelska, italienska, kinesiska och latin flytande
22. Jag vill väldigt väldigt gärna ha en pojkvän samtidigt som jag älskar att vara singel
23. Jag överdriver allt till tusen när jag berättar något för att det låter bättre när man överdriver
24. Jag hatar vanliga tomater, men älskar soltorkade
25. Jag tror att meningen med livet är att bara föra livet vidare
26. Jag är skadeglad
27.
Jag gillar att gå på hockeymatcher bara för att det möjligtvis kan bli slagsmål28. Jag älskar muskler
29. Har sammanlagt haft 8 katter, 4 hönor, 2 tuppar och 2 sköldpaddor som husdjur
30. Jag skakade en av kycklingarna så att när den växte upp blev aggressiv mot människor och var tvungen att halshuggas
31. Ett dröm scenario är att galoppera med utsläppt hår på stranden i solnedgången
32. Jag älskar picnics
33. Jag har aldrig gått på en festival
34. Jag tycker att Starwars och Gudfadern är överskattade filmer
35. Jag vill bli läkare för att kunna jobba med läkare utan gränser när jag blir vuxen
36. Jag har inte betygen för att kunna bli läkare
37. Jag råkade slå min bror i huvudet med en pinne en gång så att han fick hjärnskakning och nästan svimmade.  Lämnade honom på gräsmattan för att springa ut i skogen och satte mig på en pinne för att jag skämdes så mycket. Jag satt där tills mamma kom hem efter jobbet och drog in mig i huset igen, vilket jag idag skäms för...
38. Jag var nära på att skjuta en pil i min brors fot
39. Jag börjar gråta jätte lätt till filmer men gråter aldrig pga egna rubbningar
40. Om jag hittar ett dött djur begraver jag det alltid vare sig det är en fågel, skalbagge eller mus
41. Jag har en lista på 64 saker att göra innan jag dör och har än så länge uppfyllt 8 saker varav en av de var att dansa med en orm – phytonorm bör tilläggas
42. Jag faller jätte lätt för en kille
43. Jag kopplar ofta saker i min vardag till ”hur illa det var för judarna under 2:a världskriget”, ex när människor trycks ihop, går på led, ser tåg med vagnar som åker förbi eller när man äter potatissoppa.... Borde nog uppsöka en psykolog...
44. Jag är rädd för att vakna upp en morgon och ångra ett stort val i livet
45. Jag älskar överraskningar
46. Jag räknar alltid hoppande får i huvudet innan jag ska somna
47. Jag skiter fullständigt i vad folk tycker om mig och det jag gör
48. Jag kan gå ner i spagat
49. Jag surfar alltid när jag sitter på toa
50. Jag inser att ingen kommer ha läst detta förutom typ Isabella, så hej på dig kära vän!


Jaa det var det, sjukt mycket svårare än vad jag trodde! Jag insåg att många av mina sidor verkar vara lite åt det rubbade hållet men vem vill vara normal?

Ha det bäst!

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig lista Agnes! Du är grym!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du läser bloggen Helena! Tack så mycket, du är bäst :D

      Radera
    2. Elin tipsade mig :-) Gillar ditt sätt att skriva på och det ska bli kul att följa dig over there! Kram

      Radera
  2. 18. blir jobbigt när du själv ska köra! :p
    32. och 33. gå med mig på picknickfestivalen 6 juni!! :D <3

    SvaraRadera