onsdag 1 maj 2013

FÖRSTA MAJ

ValborgSom alla vet så var det Valborg igår. Varför firar man Valborg egentligen? Alla bara firar den men ingen vet säkert varför. Så jag var tvungen att googla:

"Varför firar vi Valborg?" och fick i svar:
- Valborgsmässoafton har firats lång tid och oftast som en fest för att fira sommarens ankomst. Skiftet april/maj markerar i många områden i Europa övergången mellan vinter- och sommarhalvåret.Min Valborg blev för övrigt super! Några från klassen stack hem till Tintin på grillning efter skolan. För dem blev det "förfest" eftersom de skulle sticka vidare på naturfest hemma hos en tjej i parallellklassen men jag hade blivit bjuden till en annan så jag stack dit istället. Skulle dessutom jobba idag så en fest skulle inte vart det smartaste.

Jag stack hem till Niklas Rubin på kvällen med massa gott folk på en till grillning. Både gamla klasskamrater och vänner, har inte träffat dem på jätte länge så det var jätte kul att träffa dem igen! Grillkväll är ju alltid grillkväll; go mat, musik, spel och massa skratt! Tack för en super mysig dag!


Första dagen på jobbet
Idag var det öppningsdag för Åsas hembageri i Fjärås och även min första dag på jobbet. Att ett bageri hade vart så efterlängtat i Fjärås hade jag ingen aning om! Det har stormat folk hela dagen och man stod till och med på kö utanför när det öppnade kl 8.00. Jobbade från 7.30-16.30 och det har nästan inte vart en ledig stund, men det var så roligt! Det finns såna underbart härliga människor i området, alla med ett glatt leende på läpparna! Man känner sig lite i vägen i början när man inte riktigt vet vad man ska göra när man är ny, men det flöt bara på bättre och bättre under dagen. Eftersom att det var öppningsdag bjöd vi på tårta och kaffe, och efter att 7 stora tårtor hade gått åt började jag tappa räkningen på tårtorna.
Ska jobba varannan helg framöver och även lite på veckodagarna fram till lovet då jag ska börja jobba oftare. Så kom och köp, komsi komsi!


valborg













Idag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar