onsdag 26 juni 2013

Bananapancakes

Snodde ett gott recept från Elinas blogg och gjorde mig lite bananpannkakor till frukost! Man kan göra en egen topping om man vill men jag toppade med bär, banan och honung vilket funkar minst lika bra, var riktigt mumma för magen.

-

Skulle träffat Louise idag egentligen men känner mig lite krasslig igen, och jag varken vill eller har tid att bli sjuk, så jag stannar hemma och tar det lugn idag bara. Får mysa till det med lite film och kanske egen spa lite senare i eftermiddag! Krya på mig Agnes, Tack Agnes! ;)
 






---
 
 
 
 
 
Inlägget från Elias blogg:  http://elinaolssons.se/
Hennes pannkakor blev lite finare än mina ;) 

Bananpannkakor

2013-06-20 ▲ 23:46:00
Startade dagen med grymma bananpannkakor och en massa avsnitt Lost. Ibland är det skönt att ha dagar utan måsten som man bara kan göra vad man än känner för!


Recept: Mixa 1 banan, 2 ägg och ca 1-2 dl havregryn. Klicka ut i stekpannan och stek tills de får fin färg (lyckas alltid bränna mina...)

Topping (mycket viktigt): Värm frysta jordgubbar (om det inte finns färska dårå), gör sedan en blandning av jordnötssmör, kakao, honung och vatten. Hur gott som helst att ha på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar