tisdag 18 juni 2013

YFU läger

Nu är jag hemma igen efter en helg uppe i stockholm. YFU hade ett sista förberedelseläger för de som ska åka som utbytesstudenter i år, vilket var cirkus mellan 80 - 100 pers. Det var så jäkla roligt att träffa massa människor från hela Sverige som är i samma sits och kunna diskutera allt möjligt som man funderar på! När man först kom dit var man tvungen att lämna in mobiltelefonen, skriva in sig och sedan få sitt rum och sina rumskamrater. Sedan bestog helgen av massa lekar, uppdrag, bad, mat och "sessions" där vi diskuterade och fick massa nyttiga tips om året. Det var jätte nyttigt att åka på det lägret kände jag för nu känner jag mig tillräckligt förbered för att åka, vilket jag inte kände lika starkt innan. Jag vet att det kommer vara jobbigt och att jag kommer få hemlängtan, men från vad jag har förstått av alla som redan varit där så kommer det vara värt det!

-

Vi blev indelade i diskussionsgrupper som vi skulle tävla i mot de andra grupperna. För allt man gjorde fick man antingen pluspoäng eller minuspoäng och den grupp som förlorade fick i uppdrag att sista dagen städa lägrets toaletter!! Vår grupp var så jäkla grym och van med hästlängder, moahaha!!
Alla hade så roligt så ingen ville lägga sig på kvällarna. Första dagen la vi oss 12 och gick upp enligt vårt hårt späckade schema kl 7.30, och inte konstigt nog var vi svin trötta dagen efter. Vi lovade oss själva att inte lägga oss så sent som tolv natten efter.. och såklart la vi oss därför ännu senare. Jag la mig halv 3, vilket är jävligt sent för mig! En annan tjej la sig halv 7 och vi skulle upp halv 8, hon var inte riktigt vid liv dagen efter haha! Jag delade rum med en tjej som var lite halvsjuk och jag kan verkligen inte komma på varför jag nu ligger hemma i feber? humm ... måste nog vara morgon doppet! Men jag har som sagt haft jätte roligt under helgen och träffat massa goa människor! Tack för det! Nu ska jag bara ligga hemma och dricka te i försök att bli av med febern.

Eftersom att de tog våra mobiler så har jag inte kunnat ta några kort tyvärr men jag lyckades ta några precis innan alla skulle åka hem.
 

Jag & goa Jennie från Varberg

Julia från Göteborg

Från vänster: Sara, Emma, Jennie, Julia
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar