lördag 11 januari 2014

Bilolycka

Igår var en konstig dag. Jag och Chante körde till skolan som vanligt och det var väldigt halt ute. Bilen hade inte riktigt fäste om vägen och den sladdade lite när vi körde i en kurva och höll nästan på att köra in i en parkerad bil innan Chante fick grepp om bilen. Sen kom vi fram till stoppskylten. En bil körde ut framför oss och vi fick inte stopp på bilen och innan vi hann reagera så sa det BAAM! Totalkrockade med bilen framför oss som krockade in i ytterligare två bilar framför honom. Som tur var blev ingen skadad förutom lite känningar efter bilbältet och Chante som fick små nackskador men annars mår vi bra! Hela framsidan av vår bil blev förstörd och min dörr på passagerar sidan blev intryckt då bilen kröktes. Dock blev sidan av bilen vi körde in i förstörd och deras krockkuddar blåstes upp. De andra två bilarna blev inte lika skadade.
Vi förstod inte riktigt vad som hade hänt men båda var i chock. Chante brast ut i gråt och jag visste inte riktigt vad jag skulle ta vägen mer än att trösta Chante. Men alla mår bra vilket är det viktigaste!Våra föräldrar och polisen kom dit och alla var tvugna att berätta sin version av vad som hände och som tur var lade polisen skulden på dåligt väder och inte på Chante som orsak, vilket betyder att endast försäkringsbolagen får lösa hur skadorna på bilarna ska handskas. Vi kommer behöva lämna in bilen på lagning så vi kommer inte ha bilen på typ 2 månader.

Vi missade första lektionen och vår mamma körde oss till skolan när vi lugnat ner oss lite. Resten av skoldagen flöt på bra, gjorde ingenting på engelskan utöver lyssna på musik och snacka då vår lärare inte var där. Efter skolan gick jag hem, gjorde mig iordning och blev upphämtad av Amandas mamma Ms Danielle för att åka till skolan för att gå och se en show med en klass som kallas Musical Theatre där både Amanda och Catie var med. Catie sjöng duett med en kille med ett nummer från Les Miserablés och det var underbart vackert! Amanda hade ett solo med en enda spotlight.. och hon gjorde det jätte bra! Alla var super duktiga! Jag satt tillsammans med Rudy, Cory, Sam, Kyle, Tj, Cody och många andra som var där för att stötta våra vänner.
Efter showen åkte jag, Amanda, Kyle, Tj och Cody till Buffalo Wild Wings tillsammans med tre andra som heter Kara, Allie och Nasier för att käka middag tillsammans innan vi åkte hem igen.

                  Evan Doyle

                 Avery Lawson, så himla go! älskar henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar