lördag 11 januari 2014

Förra helgen - The Pulse

Jag hade precis skrivit klart hela inlägget, ett långt fint inlägg, och så stängde datorn av sig och allt försvann... Så kommer skriva lite lätt om vad som hänt det senaste.

Förra helgen besökte jag Atlantic City för första gången. Inte för att spela och slösa pengar, utan för att dansa. Chantes dans grupp åker dit varje år, ett event som kallas The Pulse för tusentals dansare som får träffa/dansa med kända koreografer som jobbat med bland annat Beyoncé, MJ, Britney Spears, Justin Bieber och många fler. Dansare i alla åldrar och nivåer kan åka dit för att spendera helgen full av dans. De som är riktigt bra kan få chansen att få stipendier till en framtida utbildning i dans. Jag var dock bara en observer vilket betyder att jag kunde dansa hur mycket jag ville men jag kunde också kolla på hur mycket jag ville men jag hade inget nummer och kunde inte få stipendie - inte för att jag hade haft en chans med alla grymma dansare som var där! Jag, chante och min mamma delade hotellrum med Amandas familj (syster ashley och mamma Ms Danielle) och Michelles familj (hennes mamma Ms Antoinette). Vi hade det så mysigt! Efter en hel dag av dans beställde vi pizza och tjötade på rummet. Att gå upp tidigt varje dag, dansa hela dagen och lägga sig sent tar på krafterna så vi var helt slut när det var dags att åka hem. Vi var så trötta att vi sov genom första lektionen i skolan dagen efter.

Det har, i amerikanska ögon, varit ganska kallt under veckan och en dag när det var 4F (-13C) blev skolan inställd. Bara på grund av kallt väder haha! Totalt har skolan varit inställd 5 dagar vilket suger för eleverna då de måste ta igen dessa dagar innan de får sommarlov... förutom oss seniors! Balen och graduation är redan betalt så de kan inte flytta på dessa datum vilket betyder att det spelar ingen roll hur många dagar som blir inställda, vi kommer fortfarande ta graduation den 23:e maj. Gotta love being a senior haha! ^^

Vi har även haft våra första träningar med musikalen. Jag är i dansgrupp 1 som kallas The Hotbox Chicks och behöver stanna kvar efter skolan tre dagar i veckan i ca 3 timmar. Än så länge har det gått super och jag tror att årets skolmusikal kommer bli jätte bra!

Någon känd kille tydligen. Vet inte vem dock.
Chante, Michelle, Ashley & Amanda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar