torsdag 2 januari 2014

Tillbaka i skolan

Idag började skolan igen.. två dagar efter nyårsafton.. usch! Men det var kul att träffa alla kompisar från skolan igen! Jag försökte dock ett försök i att fråga min pappa om att stanna hemma och inte gå tillbaka till skolan förrän på måndag.. detta var vår konversation:

* "So Agnes it's school tomorrow again.. Who's the idiot who thought it was a good idea to start
     school only two days after new year. And on a thursday?!"

- "Yeah I don't feel like going back tomorrow..."
* "I wouldn't.  Stay at home"
- "Wait.. are you saying that I don't have to go to school tomorrow if I don't want to?
     You would let me stay at home until Monday?"

* "I don't care, stay at home if you want to... And Agnes.. you're a foreign exchange student...
    NOBODY gives a shit about what you do in school.."


Hahah jag höll på att dö av skratt när han sa det, det lät så roligt! Meen jag gick till skolan.. Det var riktigt segt att gå upp 5.30 igen. Ska ta mig en tupplur strax innan det är dags för Zumba med min mor.
Dock kommer nog skolan vara inställd imorgon pga risk för snöstorm.. men vi får se!

~

Dagens viktigaste annonsering är.. Det är min älskade pappas födelsedag idag! Och inte vilket nummer som helst. Vi slår till med det stora numret 50! Grattis igen världens bästa pappa,, jag önskar att jag varit med dig idag på den, nästan, viktigaste dagen i livet. Inte mycket som slår 50 års dagen. Jag hoppas att du har det underbart i Norges skidbackar tillsammans med resten av familjen. Tusen pussar och kramar <3 <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar