måndag 20 januari 2014

MLK day

Idag vaknade jag upp tillsammans med Amanda som hade sovit över. Igår var familjen iväg på en college support för Chante hela dagen och när vi kom hem igen blev jag upphämtad av Amanda. Vi hade bestämt oss för att en gång för alla gå och se den där jäkla filmen som vi velat se 4 gånger utan att det blivit av. Vi drog ihop de som kunde från gänget och åkte till den nya biosalongen och äntligen såg Devils Due. Det var jag, Tj, Amanda, Krysten, Cody och en tjej som heter Kayla som Cody tog med. Kyle skulle komma men när han väl kom dit hade de låst dörrarna till bion så han kunde inte komma in, och innan vi hann springa ut för att öppna hade han redan stuckit iväg. Och den grymma filmen som vi dött av för att se så länge och så många gånger missat... var DUM! Inte alls lika bra som vi trodde.. bortkastade pengar. typiskt.
Men bara känslan av att vara med alla och gå på bio var definitivt värt. Om ni undrar varför Chante aldrig är med så ofta längre så är det för att hon har gått och skaffat sig en pojkvän haha! Har träffat honom några gånger och han är verkligen jätte söt mot henne, så det är förståeligt.

Efter bion åkte vi hem till Jack igen och bara chillade. Spelade lite tevespel innan det var dags att gå hem.
Idag är det MLK-Day (Martin Luther King Day) vilket betyder att vi är lediga. Trots detta var jag och Amanda tvugna att vara i skolan kl 10.00 för att ha övning med musikalen. Och idag blev vi tilldelade roller. Jag ville vara nunna hade jag bestämt  mig för. Jag satt och hela tiden tänkte - jag vill vara nunna, jag vill vara nunna... och när läraren ropade upp "I need three street walkers" flög min hand upp fortare än någonsin... ehm va? Jag som ville vara nunna slutade som prostetuerad i årets skolmusikal! Jag vet inte riktigt vad som hände där haha, men det ska bli kul! Jag, Tess och Georgia ska spela tillsammans.

Vi var i skolan till 13.00 och när jag och Amanda kom hem igen gick vi och skulle bara ta en snabb power-nap för vi hade planerat att gå hem till Jack. Vi vaknade upp 3 timmar senare.. så dagen blev bara en slö dag istället vilket var ganska skönt. Vi kollade på film och gjorde oss lite popcorn och bara myste.

Imorgon är första dagen av den nya terminen med nya ämnen men det är osäkert på om vi kommer ha skola för det ska snöa imorgon. Så alla sitter hemma, hoppas och väntar på att det där lilla meddelandet som alla älskar ska komma om att skolan är inställd. Om så är fallet ska Amanda komma tillbaka och sova över igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar