lördag 18 januari 2014

Go Knicks

Förra helgen åkte familjen och kollade på en basketboll match mellan Philadelphias  lag 76ers och Knicks från New York. Chante och hennes danslag dansade innan matchen som en liten "pre-game entertainment". Vår familj stannade sedan kvar och tittade på hela matchen - min första basketboll match. Jag hade ingen aning om vilket lag jag skulle heja på för 76ers är vårt områdes lag men samtidigt så är min familj Knicks fan då de kommer från New York. Men jag bestämde mig för att gå i min familjs fotspår och heja på Knicks då jag faktiskt hade hört talas om det laget innan. Och vi vann!! Yeaay!
Efter matchen var det en liten mini show med en religös artist för de som ville stanna kvar, och de sjöng en blandning av pop/house/gospel med en reliös text! Så jävla bra! Det var jag och resten mörkhyade kyrkmänniskor som stog och diggade och "PRAISED THE LORD..AMEN"... haha!

Denna veckan har varit en stressig vecka då det var sista veckan av första "marking period" som det kallas. Vi har två "marking periods" under året så detta var sista veckan då vi hade slutprov i alla ämnen innan vi börjar med vårt nya scheema med nya ämnen nästa termin. Hade mitt sista prov igår och jag tycker att jag gjort bra ifrån mig i alla ämnen. Framförallt i min engelska där jag fick 90% rätt på provet och min lärare Ms. Hewellein räknade med mina "extra credit" resultat och fick då sammanlagt 100% på mitt sluttest. Det var jag och en till som fick 100% vilket är jätte kul! Och man måste bara älska skolsystemet här. Inte nog med att det är kryssfrågor (och några få skrivfrågor förutom engelskan då det nästan bara var skriv frågor) utan vi fick även använda våra anteckningar i vår Animal Science klass! Haha lite skillnad från Sverige då man sitter i typ 5 timmar och stressar sönder!

I onsdags hade vi vår första träff med Delaware All-State kören. Alla är verkligen svin duktiga och många har jobbat så hårt för att komma med i kören - den mycket seriösa kören.. de pratade om regler och om de till exempel ser att man har uppe telefonen under de 2 timmarna av övning så blir man utslängd från kören. Man får inte heller ha "onaturligt färgat hår" för i så fall måste man färga om det... vilket jag tycker är korkat.
Vi fick vår musik och jobbade igenom den men vi måste lära oss allting själva till nästa gång och kunna musiken. Jag och Avery har tittat igenom de en gång tillsammans men jag måste nog öva lite mer på det känner jag... 0_o

Har även haft fullt upp med musikalen under veckan. Det går framåt och vi jobbar på hårt. Det är så himla sköna människor man träffar.. älskar de allihop! Vi har ca 40 minuter mellan skolan slutar och vi måste samlas så vår vardagliga rutin är att gå till Starbucks och köpa någon slags kaffe/frappe. Sen har vi övning mellan 3-5.30 då vi har dans, sång och skådespeleri (dock inte för min del).

Nu har vi en 4 dagars ledighet att se fram emot. Vi var lediga från skolan i går på fredagen då alla prov var över och på måndag har vi en röd dag - MLK day (Martin Luther King day). Jag sov över hos Krysten tillsammans med Amanda i torsdags, igår hängde vi alla hemma hos jack, idag planerar jag att gå till frissan och resten av helgen tar jag som den kommer.

Hoppas ni alla mår bra där hemma! puss & kram <3



                     76ers game
Ray - Michelles bror.
mamma, Kayla och pappa Don.
Hallelujah!! 

   

                      Musikal & All-State
Sam, Brandon, Corey, Amanda och Sarah som man endast ser hennes
vita ben från. Vi skrattade så mycket åt bilden då det se ut som det
är Brandons bleka ben de håller men i själva verket är det Sarahs!

Miah, jag och Avery innan All-State
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar