torsdag 2 januari 2014

My New Year

Först och främst.. Gott Nytt År och god fortsättning på 2014!!

Jag var bjuden på en nyårs fest hemma hos Jack och Ryan på nyår. Som man alltid gör så klädde
jag och Chante upp oss i klänningar, klackskor och ansträngde oss med att se snygga ut i vår sminkning.
När vi öppnar dörren och stiger in i huset så är alla andra klädda i jeans och t-shirt eller någon annan slags
tröja som inte alls är party-aktig. Jag blev så sur och irriterad... HALLÅ det är bara nyår en gång per år! Det är ett nytt år på G man kan väl anstränga sig lite mer än att bara slänga på sig sina vanliga gamla trasor?!

Hur som helst, festen var rolig i vilket fall som helst. Som jag hoppades på var det en blandning av både
gamla och nya ansikten. Musiken var på reglerad nivå nere i källaren. Pga risken över att polisen ska komma så var det en väldigt kontrollerad fest! Jag var super taggad över att det var nyår, hade på mig mina "2014" glasögon och allt. När det var ca 5 minuter kvar var jag redo att börja tända raketerna och samla ihop allt folk. Men tydligen så firar man inte nyår lika stort som vi gör i Sverige, jag tror dessutom fyrverkerier är olagligt? Alla satte sig i soffan för att titta på den stora bollen släppas i New York och räknade tillsammans ner från 10. Alla par kysstes, vi ropade "HAPPY NEW YEAR" och sen fortsatte festen som vanligt.

Vi var tvugna att vara hemma kl 3.. väldigt sent i jämförelse när många andra måste vara hemma. Älskar att mina föräldrar är så chill! Dagen efter vaknade vi ganska tidigt för att gå till sängs så sent. Kom ner i köket och såg att det var fullt med mat och champagneflaskor överallt haha! Tror mina föräldrar och deras gäster hade det roligare än oss!  Jag och Chante drog till gallerian tillsammans med Amanda och Krysten (kompis till amanda) för att käka brunch på panera! Gottigott! Hoppas ni alla hade en super bra nyår!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar