fredag 11 oktober 2013

4 Days Weekend

Denna veckan har vi 4 dagars ledighet från skolan från fredag till måndag - fråga mig inte varför, jag har ingen aning, men klagar inte!

I torsdags (igår) hade vi repetition med kören inför konserten som äger rum nästa torsdag. Vi hade fått bestämda order om att vara där 18.30 så jag stannade kvar i skolan tillsammans med några klasskamrater och sjöng och spelade piano. Mr Tejada är jätte noga med att det ska låta precis som han vill och gör det inte det så blir han läskigt arg. Men vi var tillräckligt bra för att bli klara i tid runt 21.00.
Jag och Amanda åkte hem till Catie efter det och hade filmkväll. Vi tittade på 3 filmer och mölade i oss massa onyttigheter. Vi var uppe ända till klockan 5 på morgonen!! Och jag lyckades hålla mig vaken hela tiden - Amerika har förändrat mig haha!

Vi vaknade runt 12 idag och åkte med Caties pappa och syster till Dunkin Donuts för att köpa frukost, vilket många gör på helger. Bagel med creme cheese och en latte för min del och så köpte vi med oss ett paket med donuts också. mums! Vi gjorde oss sedan iordning och åkte in till stan för att gå på bio. Det var meningen att vi skulle träffa massa annat folk också men det slutade med att vi tre gick själva och såg "Det regnar köttbullar 2". Den var helt okej men vilken film vi såg spelade ingen roll för mig, sällskapet var det som räknades!

Det finns en butik här som kallas "Dollar Store" där allt de säljer säljs för endast 1 dollar, så vi köpte med oss massa godis där ifrån - 8 paket av olika storlekar av olika sorter för endast 8 dollar!

Efter bion gick vi till en kina buffe och käkade middag. Har vart så sugen på suchi jätte länge så jag slukade det i ett nafs. De hade ett kök där man kunde välja råvaror som de sedan tillagar under tiden du tittar på. Det var riktigt jäkla gott måste jag säga!

När jag kom hem låg det ett paket till mig på diskbänken dresserat från Sverige. Jag bad mamma skicka en klänning som jag vill använda på min homecoming nästa helg. Jag var inte nöjd med den jag köpte i New York och istället för att köpa ännu en ny kan jag lika gärna använda en nästan oanvänd från Sverige. Hon skickade även med massa choklad och lösgodis - håhåhå mums. Det finns verkligen ingenting som slår marabou. TACK SÅ JÄTTE MYCKET ÄLSKADE MADRE! <3 <3 <3

Imorgon är det morgon Zumba och sen får jag se vad jag hittar på resten av mina lediga dagar, men det börjar bra!

vänster: Amanda, Sam & Catie
vänster: Mian, Catie, Avery & Sam




I "Dollar Store"
Fortune Cookie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar