fredag 25 oktober 2013

Veckan full av händeler

Onsdag: Chantes födelsedag ~ I Onsdags var det min värd systers födelsedag, 17 hela höstar, så jag ställde klockan för att överraska henne på morgonen med en svensk födelsedags tradition, "sång och bakelse på sängen". Kanske är det bara min familj som gör så? Jag hade inte bakat så jag fick ta vad jag hittade i skafferiet: en inplastad fiber brownie, satte ett ljus i den och värmde mjölk. Det tråkiga var bara att hon redan var vaken, men men det var en liten födelsedags chest innan skolan i alla fall.
På kvällen åkte vi till en resturang som heter "The cheese cake factory" tillsammans med familjen och en kompis till chante som heter Erin. Hon fick massa fina presenter och av mig 6 påsar av hennes favorit godis - svensk fisk (yepp de kallas swedish fish här, finns dock bara i röd färg) och haribo gummi björnar och en burk med brownies. Det stället är känt för sin goda ostkaka som finns i hundratals olika sorter, där av namnet Cheesecake factory. Dock hade vi med oss en egen tårta som vi åt och efter det hade vi verkligen inte plats för något mer. Men ryktet om att det är ett av de godaste resturangerna stämmer nog för det var verkligen riktigt gott, jag åt grillad lax med potatismos.










Torsdag: Pumpkin carving with Amanda ~ Igår följde jag med Amanda hem efter skolan, och det var första gången i mitt liv som jag åkte i en typisk amerikansk gul skolbuss! Jag var i extas hela vägen haha!
Vi kom hem och satte igång med halloween pysslet. Vi skar en pumpa (heter det så?), bakade brownies och tillagade pumpafrönen. Vår fina lilla krabat fick namnet Peter the pumpkin.






Fredag: Testade gris tunga ~ Okej detta är nog inte det som ni förväntade er att läsa när jag skriver om mina STORA UPPLEVELSER I USA, men idag åt jag gris tunga för första gången... yepp.. och det är inget jag rekommenderar! Som ni vet har jag en klass som kallas Animal science och under dagen anordnade fröken lunch för betalande elever då de langade upp en hel gris på grillen och hade BBQ. När det var dags för vår klass fick vi resterna som var kvar, bland annat huvudet. Så vår lärare sprätte upp huvudet och gav oss tungan och hjärnan. Jag testade tungan men hjärnan var bara för mycket. Jag tyckte det var motbjudande med bara tanken av att äta det men mina klasskamrater fightade om de sista hjärn bitarna. USCH!
Här är en bild på jacob som åt både tunga och hjärna... snusk.

Se så han slukar tungan!




Idag åkte mina föräldrar iväg till Las Vegas för att fira min värd pappas födelsedag, och de kommer vara borta hela nästa vecka, så jag och chante är själva tillsammans med mormor som ska bo med oss under veckan. Ikväll är det årest största fotbolla match mellan Middletown och rival skolan Appo, så jag ska deffinetivt åka dit. Arenan kommer vara packad med folk och många tror att det även kommer bjudas på slagsmål. Troligtvis ska vi sjunga national sången med kören också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar