fredag 18 oktober 2013

Första konserten

I torsdags hade vi vår första höst konsert med kören som vi har övat inför i två månader. Vi uppträdde i skolan auditorium på kvällen. Jag var lite små nervös eftersom jag aldrig riktigt stått på scen som kör men det gick bra, och sångerna vi sjöng var helt underbart vackra. Och det är så många i vår kör som är så musikaliska och talangfulla med de grymmaste rösterna så jag vet inte vad jag ska ta vägen - aaahhh de är så duktiga att jag bara "vill kasta min miniräknare på en krukväxt"! ;) Dock var vår lärare inte lika nöjd vilket han visade väldigt tydligt då han efter många låtar ilsket stirrade på oss och bara skakade på huvudet. Men trots detta fick vi ändå lite beröm från vår kära stränga Mr Tejada idag på lektionen.
Kvinnorna hade på sig långa svarta klänningar och männen svart/vit smoking.

Catie
Catie, Amanda & jag
Grymma Averie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar