fredag 18 oktober 2013

Spirit Week

Vi hade kort vecka denna veckan och började skolan igen i tisdags med tunder och brak då det var spirit week!!! Med spirit week menas att alla förbereder sig inför home coming (skol dansen) och även inför den stora fotbollsmatchen genom att varje dag ha ett tema då man ska klä ut sig.
I tisdags var det "Nerd day" då folk kom till skolan klädda som nördar.
I onsdags "Pink day" då man skulle gå klädd i något rosa.
I torsdags "Decade day" då man skulle klä sig i andan av ett speciellt årtionde.
I fredags (idag) "Cavaliers Day" då man skulle klä sig i skolans färger, vilket är blå och vitt.

Skol anda är någonting som är väldigt viktigt för High School elever/lärare så det var väldigt många som ansträngde sig. Den viktigaste dagen var dock idag då det var sista veckodagen innan Home coming som är imorgon. Därför var det dags för månadens Pep-rally som åter igen tog plats i gympasalen. Denna gången satt jag där jag skulle tillsammans med alla Seniors och inte med alla Freshmens haha!
Cheerleadarna hejade, bandet spelade, publiken vrålade, fotbollsspelarna visades upp och peppades och vi hade även korv-ätar tävling där en person från varje årsklass (Freshmens, Sophmors, Juniors och Seniors) tävlade och representerade sin årskull. Och killen från Senior klassen vann! wiho!

Så efter skolan idag stannade jag, amanda och catie kvar och lirade lite fotboll med några andra innan vi gick till Friendly's och käkade glass. Efter det gick vi hem till mig och förberedde oss inför matchen. Min mamma skulle skjutsa oss dit men ringde strax innan och sa att hon fastnat i trafiken, så vi fick ta oss dit på egen hand - genom att springa! Det är en ganska lång bit att gå och med blandning av gång, powerwalk, jogging och sprint han vi dit på ca 30 minuter och hann precis i tid till att bli insläppta gratis tillsammans med vår kör lärare! Som vanligt kollade vi inte så mycket på matchen utan gick mest runt och pratade med andra människor men det var dock första gången som jag var där och såg själva uppstarten, vilket var ganska coolt! Spelarna kom utspringandes från en stor uppblåsbar hjälm samtidigt som bandet spelade/marcherade, cheerleadarna hejade och så vidare.

Tycker det är så underbart kul med school spiriten och att folket är så engagerade i allt runt omkring. Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att jag faktiskt är här på riktigt. Ibland måste jag bara pausa mitt i allt för att förstå att jag just nu lever i vad som för två månader sedan fortfarande var en dröm. Tankar har blivit verklighet och istället för att försöka förutspå framtiden skapar jag minnen. Livet kan vara ganska häftigt ibland!



 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar