onsdag 30 oktober 2013

Hösten har kommit

Nu har löven blivit gula/bruna och börjar falla av från träden - hösten är nu officiellt här! Det är kallt på morgonen (ca 5 grader) men det har fortfarande varit helt okej varmt på eftermiddagarna fram tills nu. Till helgen måste jag åka till gallerian och köpa mig en jacka. Det är dock inte en sådan underbar höst som i Sverige där allt är fullt av färger, utan löven blev bara bruna helt plötsligt och föll av träden. Den amerikanska moder jord tyckte väl att det var lika bra att få det överstökat utan att dra ut på det hela haha!

Igår hade jag en skype dejt med min pingla, i några timmar igen som vanligt! Skönt att höra att allt är bra där hemma, saknar er alla! På kvällen kom mina värdföräldrar hem från Las Vegas så vi gick ut och käkade middag. Muuums fillibabba - Sallad med blåbär, jordgubbar, nötter och mögelost för min del! Allt är inte fritgerad kyckling och pizza kära vänner ;)

Kände inte för att gå hem efter skolan idag så jag och Amanda stannade kvar en stund. Vi gick till Middletown nutrition tillsammans med Sam och köpte oss en protein shake och gick sedan tillbaka för att öva med vår kör lärare Mr Tejada. Och idag var verkligen ingen bra dag för mig... usch det gick så dåligt! Jag måste dessutom öva på notläsning till imorgon då vi har prov i detta.
JUST DET JA kom precis på att det är HALLOWEEN imorgon! wiieee jag har vart så exhalterad inför halloween så länge! Jag ska följa med amanda hem efter skolan och vi ska ut på bus eller godis (gratis godis vettu) och sedan åka och kolla på hennes systers dans show. Vi kommer komma hem vid 12 på kvällen meeen, hakuna matata, det är bara halloween en gång per år och sova kan jag göra i graven!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar