tisdag 1 oktober 2013

FIGHT I SKOLAN

Idag hände något helt vrickat! Vi stod i kön till lunchen och helt plötsligt börjar två mörka tjejer skrika på varandra. Innan vi ens hann reagera började dem slå och sparka på varandra och dra varandra i håret precis bredvid! Folk kom från ingenstans och samlades runt om i en ring och stirrade på dem (vissa hejade på). Det krävdes tre lärare att dra dem isär. Jag har hört om att slagsmål ofta kan uppkomma i High School men jag trodde inte riktigt att jag skulle uppleva det!

Anywayy, jag fick reda på mina betyg i skolan idag och jag är nöjd. Jag har ett krav att ha minst C i alla ämnen så jag klarar mig bra.
- A i kör
- A i Animal Science
- B i Engelska
- C i Biologi

Efter skolan hade jag och Amanda planerat att gå till Friendly's för att äta glass, men så ringde Chante och rekommenderade en klubb som kallas "The international club". Skolan har massa olika klubbar som eleverna kan gå med i som en aktivitet efter skolan. Jag tyckte det lät kul så jag drog med mig Amanda dit istället, och jag fick dra dit henne för hon ville verkligen inte gå (från början) haha! Men när vi väl var där och fick donuts, brownies och en annan typ av kaka så var det jätte kul helt plötsligt. Det var det andra mötet för i år och jag träffade massa nya elever varav en är en utbytesstudent från Thailand. Vi fick i uppdrag att skriva små texter på uppfarten till skolan. Vi planerar en resa till New Castle i december och det ska bli så kul!

Efter det gick jag och Amanda till Friendly's och käkade glass och sedan i flera timmar gick runt i hela middletown kändes det som. Vi smög till och med till killarnas fotbolls träning för att kolla på när de tränade och jag säger bara... tjejer... kom till usa!

Amanda före hon blev mutad med mat haha

Mina texter
Amandas texter



Här är lite bilder från min Animal Science klass och detta är vad vi vanligtvis gör: Tar ut getterna och matar dem, lär oss hur man på ett rätt sätt "tar hand" om getterna osv.

Söta Arleene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar