söndag 29 september 2013

New York

En av mina drömmar gick i uppfyllelse denna helgen - att åka till New York! Det känns som om jag flyger på moln, jag kan fortfarande inte fatta att jag varit där!

Jag blev upphämtad tidigt i lördags morse av hela gänget av oss som brukar följa med Fredriks och Sörens familj till massa ställen. Alla i skåpbilen var helt däckade medan jag och Oliva var helt hyper! Efter 2 timmars bilresa kom vi fram i god tid till soluppgång över new york vilket var helt fantastiskt!
Vi träffade ett helt gäng på 12 utbytesstudenter från delstaten Virginia och spenderade resten av helgen tillsammans.

Under lördagen besökte vi Frihets gudinnan, Ground Zero, Times Square och Empire State Building. Efter att vi besökt Ground Zero och skulle vidare så funderade vi på hur vi skulle ta oss till nästa aktivitet som låg 24 blocks iväg, ta taxi eller gå. Då kommer en som jobbar på hotell och säger "Eftersom ni är så många kan ni åka med vår limousine"... Och helt plötsligt kommer en limousine inrullandes. Vi bara skrek och sprang in i limon! Satte på hög musik och dansade och sjöng för full halls medan vi gled genom New York. Snacka om att vi kände oss som att vi var i himlen! Det var så häftigt haha!

Vi käkade middag på hard rock café och både Sören (tysk) och Sigrid (norsk från virginia gruppen) fyllde år för några dagar sedan, så personalen ställde dem på en stol med varsin dessert med ljus i och fick hela resturangen att ropa "HAPPY BIRTHDAY"!!
Efter middagen så gick vi till Empire state building. Att stå där uppe när det var mörkt och se hela staden vara upplyst av miljontals lampor var helt fantastiskt. Det var nåt av det vackraste jag har sätt i hela mitt liv! Då förstår man ordspråket: Staden som aldrig sover.
Vi checkade in på hotellet runt 12 på natten men det tog ett tag innan vi somnade om man säger så ;)


På Söndagen åkte vi in och gick på The Brooklyn Bridge. Vi käkade lunch på en pizzeria, som för övrigt hade den bästa pizzan jag någonsin ätit! Vi hann också med att åka in en snabbis till China town innan det var dags för oss att åka hem. Jag hade med mig massa pengar som jga hade tänkt spendera i new york men jag hade inte köpt någonting alls! Så jag hade lite ångest 30 min innan vi skulle åka hem att köpa någonting, så det blev en "I love New York" tröja, en blus (typ) och en klänning till home coming som jag fortfarande inte är säker på om jag ska ha eller inte, köpte den mer som en plan B om jag inte hittar någon bättre ;)


Sammanfattningsvis: HELGEN HAR VARIT HELT JÄVLA AWESOME!










Vänster: Pilar (Spansk), Laura (tysk) & Olivia (Svensk)











Benedicte (Danmark från Virginia gruppen)



Söndag: 
Vänster: Pilar (spansk), Olivia (Svensk) & Laura (tysk)


Benedicte (dansk)
vänster: Pilar, Lisa (Estonien) & Riku (Japan)

HAHAHA OLIVIA!
Vi gick förbi denna skyltdocka men vände direkt om för att beundra figuren på denna
dam, haha det knäppaste jag sett! MEGA TUTTAR!
China Town

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar