söndag 22 september 2013

Insidious 2 med Kiara

Äntligen har helgen kommit! Men jag gick upp ganska tidigt ändå för det skulle komma en inspektör hit igår som skulle kolla så att miljön jag lever i är acceptabel. Jag städade toan och mitt rum och hon kom hit i 5 minuter, kollade runt och gick sen igen. Snabbt och lätt! Sen gick jag ut och sprang och körde styrketräning i en timme, och när jag kom tillbaka igen var klockan nästan mitt på dagen men huset verkade helt tom. Det var mörkt och helt knäpptyst fast än alla var hemma. Det kan vara lite trist här hemma ibland för vi hittar inte på så mycket grejer tillsammans med familjen, alla är inne på sina rum för sig själva medan jag springer runt "ensam" i huset och grejar och fixar.

Så jag får hitta på något att göra själv. Jag och Kiara bestämde att vi skulle gå på bio och kolla på den nya skräck filmen Insidious 2. Filmen skulle börja klockan 8 och de skulle komma och hämta mig. Amerikanare är tydligen riktigt dåliga på att hålla tiden och är man mexikan/amerikan som Kiaras familj så är det ännu värre haha! När det var 20 min kvar tills filmen skulle börja kom de med bilen och det tar cirka 30 min att köra till bio grafen... Vi började planera en plan B om vi inte skulle hinna, men vi sprang in, köpte våra biljetter snabbt och snacks och sprang in i biosalongen. Vi hade missat bioreklamen och direkt när vi satte oss började filmen. Snacka om bra tajming!

Biosalongerna här är inte riktigt som i Sverige. Här kan man inte förboka biljetter utan man måste köpa de på plats och man väljer själv vilken plats man vill sitta på när man väl kommit in i salongen. Till skillnad från i Sverige där man får platser tilldelat till sig. En biobiljett på denna salongen är mycket dyrare än på andra för den är nybyggd, och en biljett kostar ca 80 kr, vilket jag tycker är rimligt men jag är ju också van vid 100 kronors biljetter i Sverige.

Filmen var bra för övrigt. Det är så typiskt amerikansk när alla skriker överdrivet och slänger ut sig massa kommentarer under filmens gång. Alla applåderar när exempelvis en vuxen fick stryk av ett barn haha! I Sverige är alla tysta och hoppar till i stolarna när det händer något.

Efter filmen spenderade vi tid till att spela lite på maskinerna som fanns där medan vi väntade på att hennes familj skulle komma och hämta oss, och vi tog kort i en foto-maskin. Jag tycker så himla mycket om Kiara, och det känns så skönt att ha henne här. Hon är bara 15 år men hon är ibland mer mogen än mig så det märks inte över huvud taget!

Idag, söndag, ska jag följa med Chante och hennes dans grupp till bowling hallen. Jag SUGER på bowling så vi får se hur detta ska gå haha!

Vi beställde en stor popcorn att dela på, men hade jag vetat hur stor den skulle vara hade
det räckt gott och väl med en medium... Herre min skapare vad popcorn!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar