fredag 20 september 2013

Game Day

Varje fredag är det Game-Day i skolan vilket innebär att skolans fotbolls-lag ska ha match. Alla som går i någon sport sätter på sig sina uniformer och "School spiriten" är på topp. Alla taggar inför matchen och stöttar laget och bettar på vilket lag de tror kommer vinna. Förra året var Middleton High school obesegrade! Idag var alla lite extra taggade för det är årets första hemma match och jag fick uppleva min första "pep-rally" . Alla skolans elever och lärare samlades i gympasalen för att kolla på när bandet spelade och  cheerleaderna heja för att tagga inför kvällens match. I slutet kom alla fotbollsspelare in och då var det liv i salen! Jag var lite förvirrad för jag hade ingen aning om vart alla gick när vi var på väg till gympasalen, jag följde efter min klass och satte mig med några vänner som är freshmans (förstaårselever). Efter en stund insåg jag att man skulle sitta med sin års kull så jag var helt ute och cycklade när jag sitter på andra sidan än vad alla seniors gjorde haha! Kändes lite fel att jag som ensam senior skulle sitta och ropa "FRESHMANS, FRESHMANS!"  när alla klasserna skulle överrösta varandra, haha ojdå!

I vilket fall som helst, när klockan ringde och alla gick hem gick jag istället till min kör lärare Mr. Tejada för att öva på att läsa noter. Han sa att jag bara skulle sjunga igenom ett papper så han kunde se hur jag ligger till och sedan rätta det jag gjorde fel, men när jag var klar sa han att det fanns inget att rätta till. Vi ska ha ett test i not läsning om en månad och jag tycker inte alls att jag är förberedd för det men tydligen gör han det. Jag började packa ihop mina grejer och så sa han "vet du, jag vill gärna att du ska gå på audition för All State chorus (den bästa kören där endast utvalda är med) när den kommer upp." Så bad han mig sjunga en speciell låt vi fått under lektionen och övade tillsammans med mig. Det är så himla kul att han ser potential i mig som jag inte trodde fanns, även om jag inte tror att jag kommer komma med i all state chorus så ska jag ändå testa bara för att. I annat fall har jag fortfarande kvar kören på A och B dagar där jag kan sjunga.

Snart är det dags för mig att göra mig i ordning inför kvällens match då vi i kören har fått äran att sjunga national sången innan match. Kommer bli så kul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar