fredag 27 september 2013

Fredag idag - NEW YORK imorgon

"Friday, Friday, Gonna get down on friday.." är det enda folk går och nynnar på idag. Idag var det foto dag i skolan då alla som är med i en klubb skulle ta kort, ,och eftersom jag är med både i kören och FFA (jordbruk) så fick jag gå ifrån mina lektioner för att ta kort.

Något helt vrickat hände mig idag. Vi hade vår kör klass som vanligt och läraren pratade om notläsning och hur viktigt det är att kunna, vad man ska tänka på och inte. Och sen helt plötsligt tog han mig som exempel och berättade för klassen när jag kom till honom efter skolan för att öva på notläsning, jag som inte tagit några sång lektioner eller lärt mig att läsa musik någonsin, och han sa åt mig att ta den höga noten "La" så stirrade jag på noten framför mig och lyckades. Han berömde mig för hela klassen och alla började applådera!! Jag blev så chockad men kände mig så rörd över vad som just hänt, haha!

Hur som haver, efter skolan gick jag hem och packade väskan inför imorgon då jag ska åka till NEW YORK med utbytesstudenterna! Har taggat i två veckor nu, kommer bli grymt :D Ska vara där över helgen och bo på hotell. Har alltid velat åka dit, och äntligen händer det!

Nu ska jag träffa Deonte och TJ hemma hos Deonte och spela det nya GTA. Jag ska spöa deras små rumpor. Hoppas ni har det bra där hemma, puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar