fredag 6 september 2013

Skolan är inte som jag förväntat mig

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för dålig uppdatering, igen. Redan efter första dagarna i skolan fick vi läxor. Och vissa av de var inte direkt nådiga heller. Jag har suttit i tre dagar i sträck i flera timmar efter skolan med biologi läxor och projekt samt en stor uppgift  i animal science som lämnades in idag.. Igår hade jag mitt första prov i Biologi. När jag pluggar blir det att jag måste plugga både biologi och grammatik i ett vilket gör att det tar dubbelt så lång tid! Men jag hoppas att det gick bra i alla fall.
Skolan är inte alls som jag trodde den skulle vara. Tydligen är min skola kategoriserad som en av de bästa i landet med de mest högutbildade eleverna. Detta innebär att lektionerna ligger på en hög nivå och därmed läxorna.. phu det tar kol på mig! Dock ÄLSKAR jag min kör klass. Det är såå roligt, vi utvecklas varje dag och ärligt talat så låter det grymt nät vi sjunger i de olika stämmorna. Jag funderar på att gå med i den årliga musikalen som kommer upp snart. Vid det här laget trodde jag att jag skulle flockas av vänner men eftersom att jag inte går i någon sport där man tydligen träffar sina vänner så är det inte riktigt så. Jag har träffat några vänner från skolan (utöver Chantes vänner som jag umgås mest med) men jag saknar den nära relationen med någon i närheten. Så när hösten kommer ska jag gå på audition till musikalen både för att träffa lite folk men också för att jag tror att jag kommer tycka det är svin kul. Hör bara på namnet: Den årliga MUSIKALEN... Hallåå! Och jag ska även gå med i någon sport. Kanske ska gå på tryoutsen för cheerleading men kommer jag inte med där så kan jag komma med i spring laget. Det är dags för mig att aktivera mig så jag inte bara sitter hemma med plugget varje dag och lägger på mig kilo efter kilo.

Jag saknar er alla där hemma jätte mycket och nu är första gången jag förstår att 10 månader verkligen är en lång tid.. Men jag ska klara mig igenom det här året och komma tillbaka med massa minnen och erfarenheter!

& ett special meddelande till mamma och pappa, jag kommer inte hoppa av min Engelska klass. Eftersom jag är en sån väluppfostrad dotter så lyssnade jag på ert råd och insåg att den klassen kan vara bra att ha ;) puss älskar er!


Lite bilder från dagens väntan i bilen på att skolan ska släppa in eleverna, dagens lunch och dagens Kiara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar