söndag 23 mars 2014

Apple Bee's and Ice Skating

Hejsan Hejsan!
Hoppas allting är bra där hemma, här är det super. Allting flyter på bra. Dock har det vart ganska mycket i skolan det senaste då jag efter träning suttit uppe till ca kl 12 för att bli klar med alla läxor. Och det går bra i Track and Field, förutom att jag efter första veckan kände att jag var väldigt öm i mina ben vilket blev värre och värre för varje dag tills jag en dag när vi hade practise knappt kunde springa för det gjorde så ont, vilket gjorde mig förbannad! Jag gick till sjuksköterskan och fick reda på att jag har något som kallas "Shin Splints" vilket är ungefär som benhinneinflammation i främre vaderna... Så jag måste gå runt med is paket på benen och tre gånger per dag ska jag gå till sjuksköterskan och hämta ut några tabletter som ska hjälpa mig. Det är så typiskt! Men jag hoppas att det blir bättre snart så jag kan ta ut mig ordentligt på träningen och faktiskt bli bra i Track & Field. Tydligen kan man få Shin Splints om man går från att inte använda de musklerna särskilt mycket till att ha träning varje dag i några timmar. Men jag får göra så gott jag kan!

I fredags efter practise hämtade Amanda upp mig tillsammans med några andra kompisar, Tess (gift med amandas kusin och bor för tillfället hemma hos Amanda), Jordan (Tess's syster), Tj, Cody; Mariah (en kompis till Amanda) och en tjej som jag aldrig träffat innan som Cody tog med. Vi drog till ett ställe som kallas Rita's som endast har öppet under sommar perioden, ett typ av glass ställe där deras specialité är smaksatt is. GOOOTT!!

Jag var tvungen att åka hem ganska snabbt efter det då jag, Chante, Justin (hennes pojkvän) och Justin's bästa vän Eric hade bestämt att gå ut och äta och sedan åka skridskor för att fira Eric's födelsedag. Jag, Eric och Justin började i samma klass denna terminen och lärde känna varandra på så sätt.
Vi åkte till resturangen Ruby Thuesdays och det roligaste jag vart med om, och kanske läskigaste, hände. Vi hade ätit färdigt och var redo för notan och vår servitör, ca 50 år gammal man som förövrigt var lite annorlunda, kommer upp till vårt bord och frågar hur maten var. Vi svarar att det var gott och Eric nämner att det är hans födelsedag. Mannen vänder sig till Eric och säger - " Oh grattis på födelsedagen. Jag skulle vilja ge dig en födelsedags spanking som grattis"... Det blev knäpp tyst vid bordet och alla bara stirrade på honom innan vi bröt ut i skratt när vi såg Erics vettskrämda ansiktsuttryck! Servitören förstod att det var att gå över gränsen till en tonårspojke så han kom ut med en cup-cake med ett ljus i som förlåt haha!
Men vi var snabbt därifrån ändå!
Vi åkte vidare till is rinken och hyrde våra skridskor. Trots att det var Erics första gång var han bäst av oss och var typ 100 meter framför oss hela tiden. Jag tog 5 steg, snubblade, trillade och gjorde supermannen haha! Vi var där i ca 30 minuter, mer han vi inte då stället stängde. Men det var kul!

Sedan åkte vi alla hem var för sig och jag blev upphämtad av Cody och vi åkte hem till Amanda för att hänga med henne och Tj. Vi var där en liten stund innan vi blev bjudna till ett party. Dock var vi inte där så länge då jag är tvungen att vara hemma kl 2. Det var härligt folk där men dock var det ingen musik eller någonting så det var lite små trist.

Hela fredagen var super, jag var på så gott humör hela dagen och bara kände mig så glad!!
Chante och Justin

Eric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar