söndag 16 mars 2014

Back from a weekend in Pocono

Helgen har spenderats i skidorten Camelback i Pocono som ligger i Pensylvania ca 2 timmar hemifrån. Med familjen var även Chante's pojkvän Justin, min värdmammas son Gashar, hans dotter Kayla, hans fästmö Danielle och hennes dotter Jaid. Vi hyrde en ganska stor stuga som vi bodde i mellan fredag kväll till sönndag morgon. Vi kom ner sent fredag kväll och alla var trötta och ville egentligen lägga sig, men istället stannade vi uppe sent och spelade spel. Lördag morgon vaknade vi alla upp sent, hyrde vår utrustning och var inte framme vid backen förrän kl 2. Jag kände mig super stressad för jag är van vid en familj som ställer klockan för att vara ute i backen redan kl 8 och åka skidor hela dagen tills de stänger!
Redo att slänga oss ut i backen kom min värdmamma på att hon glömt biljetterna i huset... 20 minuter bort... Så medan hon åker tillbaka för att hämta dem åker resten av oss och käkar lunch. Men efter ett tag kommer hon äntligen tillbaka och vi är ute i backen strax efter 3.

Skidåkning var nytt för alla utom mig och Gashar, och jag hade så roligt att observera dem först och främst försöka ta sig till liften med skidorna på! Jag skrattade inombords då det såg sååå roligt ut men ju längre vi var i backen och de gjorde så gott de kunde blev bättre och bättre för varje gång de tog sig ner för backen. Vi var i baby backen hela dagen, och jag och Gashar försökte vårt bästa med att lära dem att svänga och bromsa. Jag fick chansen en gång att smita iväg till en större backe, och efter endast några timmar hade alla lagt ner förutom jag, Gashar och Kayla. Men när resten av folket ville åka hem så fick även vi lägga ner. Även om jag inte fick ut så mycket av skidåkningen och vi inte var där så länge så var det ändå kul att vara där med familjen i det underbara varma vädret!

Vi kom hem runt 6.30 och planerade på att käka middag som Gashar hade lovat att laga. Medan de vuxna gick ut för att handla så stannade resten av oss kvar och hängde och väntade på att de skulle komma tillbaka med mat! Vi satt i den uppblåsbara madrassen som Justin var tvungen att sova i.. ENSAM.. strikt utan Chante, haha! och vi kände hur trötta vi  var och alla gick och la sig i sina sängar (jag, chante, jaid och Kayla delade rum) för att bara vila lite medan vi väntade på att de skulle komma tillbaka. Helt plötsligt vaknade jag upp mitt i natten, tittade runt och såg att alla var i djup sömn med kläderna på. Chante låg till och med uppe på täcket med jacka och skor och allt och vi hade en gigantisk väska på sängen. Haha vi var alla utmattade och bara däckade utan middag och allt haha! Dagen efter fick vi reda på att de vuxna hade kommit hem och insett att vi sov, och istället för att väcka oss för middag gick de själva ut och åt... VI VAR UTSVULTNA haha! De fick lite skäll av oss dagen efter och bara för det var de tvugna att ta oss ut och käka god frukost.

Innan vi checkade ut söndag morgon sjöng vi för Jaid som fyller 13 imorgon, och de hade med sig en tårta till henne! Efter vi firat henne och städat ut drog vi iväg på frukost till en resturang liknande Waffle House. Och det var så gott! Hungriga tonåringar är inte nådiga när det kommer till mat haha!

Par- och Agnes mys haha!

Chante och jag
från vänster: Jaid, Jag, Justin, Kayla och Chante.
Grattis Jaid - Gashat till höger.
Trötta, mätta och däckade i bilresan påväg hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar