onsdag 26 mars 2014

Hiking, 22~3~2014

Hej hej, tänkte skriva lite om hikingen i lördags.

Ännu ett nytt äventyr med vår kära utbytesstudent grupp höll hus förra helgen, denna gången var det hiking som stod på schemat. En rolig utomhus aktivitet som jag aldrig tidigare testat på. Fransesca och hennes värdmamma hämtade upp mig runt 9.30 på lördag morgon och efter ca 2 timmars bilfärd var vi framme vid ett hiking ställe någonstans i Maryland, delstaten bredvid, och vi mötte upp med resten av gruppen som redan var där.. dock var det inte så många som deltog denna gången vilket var lite tråkigt. Men vi fick iallafall träffat några av dem igen.
Vi följde ett spår som var längs med en flod och ju högre upp vi kom desto vackrare blev utsikten. Och ett extra plus var att det var super bra väder så vi kunde gå i bara linne på överkroppen. Spåret var 4.6 miles (ca 5-6 km) och då och då stannade vi till för att pausa och äta lite.
Hikingen var mellan 12-17 och efter det åkte vi alla till ett Diner och köpte milkshakes på hemvägen. jag, Fransesca och Pillar med Stacey hem, en av ledarna, för att spendera natten då ingen kunde hämta upp oss. Stacey hade erbjudit sig att köra hem oss dagen efter om vi sov över, vilket vi inte hade någonting emot då hon är värd mamma åt Fredrik (svensk) och Sören (tysk) som vi inte träffat på länge. De kunde inte komma till hikingen så vi var glada över att sova över så vi kunde träffa dem. Vi käkade middag, gick ut på gatan och spelade fotboll, basketboll och amerikansk fotboll och bara lekte runt. Helt plötsligt var klockan mycket och Stacey sa åt oss att vi var tvugna att gå och lägga oss då hon skulle köra hem oss tidigt dagen efter. Vi tjejer sov nere i källaren tillsammans med Stacey och trötta som vi var efter en full dag av hiking somnade vi nästan direkt! Det var min första gång jag hikat, och jag älskade det! Tyckte det var underbart att bara strosa och klättra i bergen, kuuuul! Det vill jag göra om.

Vänster: Maggie (amerikan) & Pillar (Spansk)
Jag, Pillar, Fransesca & Maggie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar