måndag 10 mars 2014

First Track Practise

Kom precis hem från min första träning. Under vårterminen har jag bestämt mig för att vara med i Track and Field efter skolan, vilket praktiskt taget är friidrott utomhus. De hade träningar hela förra veckan men jag kunde inte gå pga att musikalen fortfarande var igång. Men under helgen köpte jag nya skor och allt så nu är det igång! Det gick hyfsat bra måste jag ändå säga. Jag har varit i bättre form i mina dagar men jag får skylla mig själv om jag inte tränat på några veckor nu och absolut inte såhär hårt. Jag hade dock lite ångest innan träningen då jag trodde att jag skulle vara allra sist i ledet och helt ur form och springa av plan för att spy varannan kvart men det var inte så farligt. Jag var till och med i mitten när vi sprang haha!
Hela denna veckan är det kondition träning som gäller och sen ska vi ha tids-test så tränarna får en uppfattning av hur alla ligger till och utifrån det rekommendera folk till olika grenar, såsom kortdistans, långdistans, pole-jumping eller hurtles (de hoppar över bockar) exempelvis.
Jag tror jag är mest intresserad av kortdistans men jag har inte riktigt bestämt mig än.

Träningen var mellan 3-5 och nu är min kropp helt slut, speciellt mina ben. Men om 15 minuter ska jag sticka iväg till nästa träningspass som är Zumba. Har inte kunnat gå till Zumba på några veckor pga musikalen men har saknat det så mycket så jag struntar i att jag kanske egentligen behöver vila.. JAG VILL DANSA!!

Amanda efter träning. jobbigt pass..

Jag efter träning. Detta var kul haha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar