lördag 29 mars 2014

Prom With Me?

Så igår åker jag till skolan som vanligt, klockan ringer och jag går till klassrummet. Jag öppnar dörren och går in mot min plats, och ser något som snabbt får mig att stanna. På min stol är ballonger fastknutna i min stol där det står "Prom with me?" på och på min bänk är en stor kaffe kopp där någon skrivit "Prom?" över hela koppen. Jag tittar över mot Eric och ser världens största leende! I extas går jag över till honom och ger honom en stor kram och såklart säger JA när han frågar om jag vill gå till balen med honom!

Jag är så himla glad, detta är verkligen en stor del av den Amerikanska kulturen som inte händer så ofta hemma i Sverige. De gör en sån stor grej av det hela och av tradition är det killen som ska fråga ut en tjej till balen, och det ska vara på ett gulligt och speciellt sätt, helst officiellt.
Och det är ett litet intern-skämt som hör till med kaffe koppen. Varje dag i ca 2 veckor har han sagt att han ska köpa med sig mitt favorit kaffe till skolan, Wake-up Mocha från Wawa, och ge till mig. Men han glömde alltid av det och sa "Okej imorgon ska jag ta med det.... okej inte idag, men imorgon.... ledsen, jag lovar imorgon" och tillslut blev det bara nåt vi skämtade om. Och nu äntligen hade han med sig den största koppen av Wake-Up mocha haha! Så himla gulligt! Jag var så överraskad och jag skakade, och tydligen var han super nervös över att jag skulle säga nej eller inte tycka om det. Alla i klassrummet var där och tog kort och applåderade haha! Resten av dagen fick jag gå och bära runt på ballongerna och kaffekoppen, men mig gjorde det inget haha!

Så nu är det officiellt att jag har en prom-date, Eric Yancey! Är super exhalterad, och han är verkligen hur gullig som helst och grymt rolig att umgås med så är helt säker på att det kommer bli super kul!

Jag och Catie 2nd period.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar