söndag 9 mars 2014

Last show-night of Guys And Dolls

I flera veckor har det vart fullt ös med musikalen. Stannat kvar i timmar efter skolan, kommit hem efter 12.00 trots vanlig skoldag ett flertal gånger, kostymer, skor, smink, hår, musik, danser, repliker, instrument för livemusik, scenmaterial, ljus...
Det har krävts mycket tid och engagemang från både lärare och elever och även från föräldrar och andra volontärer för att uppsättning av Guys And Dolls skulle komma att bli så bra som möjligt.
Vi har haft både bättre och sämre föreställningar men igår var kvällen som alla hade hoppats skulle vara den bästa ~ det var sista kvällen! Innan varje föreställning är det en kille som heter Jon (student, junior) som ger oss alla pep-talk och taggar upp oss. Sedan satte de alltid på låten Wobble och vi alla dansade Wobble-dansen i körrummet innan vi stack ut på scen. Och igår la alla in sitt sista krut och gav allt de hade på scen vilket resulterade i en grym sista föreställning! Det var fullsatt och vi fick stående ovationer, helt underbart och jag är så glad över att sista kvällen blev maxad! Vi har haft så grymt roligt tillsammans och jag är så glad över att ha blivit vän med alla dessa underbara människor.

Jag vill ge Amanda och Brandon extra eloge för att de gjorde ett grymt jobb som huvudrollerna Adelaide och Nathan, och även till Kaylee och Chris som Sarah och Sky som gjorde ett grymt jobb som de andra huvudrollerna!
Vi i dansgrupp 1 dansade mestadels bakom huvudrollen Adelaide (Amanda) som hennes Hot Box Chicks där vi hade Bushel and a peck då vi var utsmyckade i kycklinginspirerade dräkter gjorda av elever som är i stagecrew (de skapar all scen material som kostymer, bakgrundsbyggnader, väggar och sätter praktiskt taget ihop hela showen), och Take back your mink då vi slängde av oss våra långa kjolar och pälsar till våra korta shorts. Vi dansade dock även i många andra scener tillsammans med resten av oss och hade även roller, där jag tillsammans med två andra var streetwalkers (prostituerade).

När ridån gick ner var det ett högljutt skrik, skratt och sång som brast ut bland oss musikal människor då det var den allra sista föreställningen! Vi var alla taggade inför partyt som skulle ske efter föreställningen för oss alla som vart en del av föreställningen. Vi käkade mat och minglade runt och hade lite små lekar, tal och gav presenter till våra underbara lärare Mr Tejada (sång), Ms Chas (dans) och Mr Hunsi (skådespeleri). Sedan var alla taggade på att de skulle sätta på musik och ha dans vilket har skett alla tidigare år, men killen som alltid fixat DJ var inte med detta året, så det var ingen som tänkte på att vi själva måste fixa musiken. Vilket var ganska trist för jag var super taggad och ville så gärna dansa, men det var kul ändå!
Partyt var slut vid 01.30 och vi kramades och sa hejdå till varandra innan vi skiljdes åt och alla åkte hem.

Jag är så himla glad över att jag gick med i musikalen, den tiden är något jag alltid kommer minnas som bland det bästa under året. Det har vart mycket jobb och sena kvällar vilket några gånger resulterat i att jag somnat mitt i lektionen i skolan (oops) men det har vart så värt det! Jag har köpt videon av föreställningen som spelades in igår som jag kommer ta med mig hem så jag kan kolla tillbaka när helst jag vill och som jag kan visa er där hemma när jag kommer tillbaka, vilket är inom räckhåll.


Practice before show.


jag och Amanda
världens skönaste kille - Adam (stagecrew).
Trötta elever. Corey och Jaida.
par mys och bus i soffan, mitt favorit par - Maddie och Noah (vänner jag även aidar med)
Juwan känner sig som en prinsessa.
Grymma Ben hjälpte till med musiken.
Måste sköta skolan, dags för plugg-tid ~ Jag och Juwan (min danspartner).


Föreställningen ~ Guys And Dolls ~ on and behind scen
Bushel and a peck.
Take back your mink.
Tack till publiken.
Dålig bild, men vi som streetwalkers - Georgia, jag och Tess.
Salsa dans till Havanna dansen - i front Maddie och Noah.
Karol, jag, Jenna och Quertney i våra kycklingdräkter.
Jag och Jenna.
Inför scen 1.
Rump chock!
Amanda (Adelaide) och Adam (stagecrew)
Catie, Brandon (Nathan), jag, Quasey, Amanda (Adelaide), Kaylee (Sarah),, Rachel och Tess.
grymma! Huvudrollerna Brandon och Amanda som paret Nathan och Adelaide.
Maddie och Noah.
Efter showen. Jag och Amanda med vår vän Stanley som kom och såg oss.
Så glad över att min älskade vän Francesca kom och såg showen!


Afterparty.

De blir nerslagna av Mr Tejada. Vad man får om man jävlas med honom och medveten
kastar tärningar och andra material när han står nere i pitten och leder musiken
under show haha!
"WHERE'S THE PIZZA??"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar