lördag 16 november 2013

FRIDAY

Veckan har flytit på och fredagen kom snabbare än vanligt. Planerna var att jag, Amanda, Kyle och TJ skulle åka och bowla men Kyle var tvungen att åka iväg över helgen, så planerna blev inställda. Jag följde med Amanda hem efter skolan och vi satte på musikvideos på teven och larvade runt. Sjöng för fulla muggar och dansade runt haha! TJ kom efter en liten stund och vi kom på den briljanta idén att sminka honom. Helt utan protest går han med på det och vi satte igång, så söt blev han!
Vi sitter i soffan och snackar om allt  mellan himmel och jord när Amandas näsa helt plötsligt början blöda - och det ville inte sluta! Det rann och rann och rann helt utan anledning och jag och TJ var bara helt lamlösa och visste inte riktigt vad vi skulle göra, stackarn! Så efter en stund när det lugnat ner sig lite och Amanda behövde lite tröst så åkte vi till ett ställe som kallas "Dairy Queen" och köpte glass.

Vi drog sedan vidare hem till Jack, killen i mitt område där jag bor. Efter en stund kom även Chante, Cody och Deonte och vi satte igång en eldstad på bakgården. Helt plötsligt slänger Jack en axe-burk och alla backar snabbt undan ifall den skulle explodera. Vi står där en stund och börjar tveka, och tror inte att något kommer hända så vi ska precis gå nära igen och sätta oss på våra stolar när hela eldstaden exploderar! Det flyger eldflugor från barken överallt och vi bara stirrar på varandra i chock undrande över vad som precis hände när någon säger - "that..was...AWESOME!!" haha, dock tog vi vår ansvarsfulla sida till och gick tillbaka in i huset, mestadels för vi inte ville att polisen skulle komma. Det är en hel del poliser i området som kör runt, inte för att det är hög kriminalitet, men för att de inte har något att göra så de åker runt och letar efter någonting - exempelvis ungdomar som tycker det är en bra idé att spränga burkar i elden.

Vi satte på en film - skräckisen Evil Dead - och myste. Jag däckade efter halva filmen och vaknade igen strax innan vi var tvugna att gå hem igen. En bra dag måste jag säga! Mycket bra dag.

TJ och Amanda
Jack och Amanda
Amanda, Chante och Jacks rumpa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar