söndag 3 november 2013

Jag vill börja på college

Igår morse åkte jag, Chante och min mamma på college besök. Vi gick runt med en guide på campus och det var helt enormt stort, jag hade virrat bort mig helt totalt där. Men college livet verkar helt grymt roligt och jag blev jätte sugen på att börja på college. Dem har liksom över 300 klubbar för studenterna att gå med i! Jag kanske ska stanna här efter mitt utbytesår och börja college istället haha!

 Vi var där till 12 och ännu hade vi inte käkat frukost så vi åkte till Cracker Barrel och åt frukost/brunch. Suuuper gott!! Vi drog sedan vidare till gallerian och gjorde lite shopping. Jag köpte mig en vinterjacka, halsduk och en mössa - och allt för $50 (ca 350 kr)!! man måste bara älska rabatt och extrapris haha!

På kvällen var det dags för skolans höst pjäs "Lend me a tenor". Jag trodde att den började kl 7 men när jag var där tio min innan så visade det sig att den inte började förrän 7.30 så jag gick hem och sen tillbaka igen. Träffade en kompis från kören som heter Andrea och hennes kompis Alysia. Pjäsen var riktigt bra och fruktansvärt rolig - skrattade nästan genom hela som var 2 timmar lång! Chante har vart en del av "stage crew" i skolan vilket innebär att hon har hjälp till att bygga upp allt som behövts på scen. Och hon hade en "jääätte" viktig roll i pjäsen då hon skulle ge en gaffel till en av skådespelarna som skulle ut på scen, så vi i familjen har drivit med henne och skämtat om att när vi ser den gaffeln på scen så kommer vi vara sååå¨stolta över henne. Jag och min mamma började gapskratta när vi såg scenen med gaffeln och bah "åh denna pjäsen hade inte varit lika bra utan den gaffeln som Chante gett honom, jag är verkligen imponerad" hahah!!

Sent på kvällen åkte vi till Applebees och käkade middag med några vänner till familjen, Miss Jackie och Tony. Allt är mysigt och jag äter min hamburgare när konversationen helt plötsligt glider in på ämnet politik.. En person vid bordet var demokrat och en annan republikan... CAT-FIGHT! Måste säga att det var dock väldigt intressant att lyssna på men jag undrar om inte resten av resturangen hörde, haha!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar