måndag 11 november 2013

Grillkväll förvandlades till skräck-kväll

Igår morse blev jag väckt av Chante som var på strålande humör och ville åka till gallerian. Jag var helt totalt slut sen dagen innan då vi var i New York men jag klädde snabbt på mig och vi drog iväg. Vi var där i några timmar och spenderade systra tiden tillsammans med shopping och mat. Hade verkligen jätte roligt! Jag köpte mig lite kläder så nu har jag så det räcker i garderoben. I bilen på vägen hem satte vi på högsta volym och sjöng för fulla halsar. Vi satt i kö och människorna i bilarna bredvid bara stirrade på oss haha!
TJ ringde upp oss och bjöd hem oss till Jack's grillkväll på kvällen så jag och Chante fick i uppdrag att åka hem till Amanda och hämta hennes eld stad. Hon var inte hemma så vi bröt oss in i hennes skjul och hämtade den. På vägen hem fick vi reda på att hennes familj tydligen var hemma och att hennes mamma hade ringt Amanda och trodde att någon gjorde inbrott hahah!

Vi åkte hem till Jack där TJ, Kyle, Deonte och Jack var. Under tiden vi väntade på att Amanda skulle komma så gjorde vi iordning eldstaden och tände på. Då kommer någon upp med idén att åka till "The haunted bridge"... Amanda kom och fick vända i dörren och vi alla satte oss bilarna och drog iväg.
Denna hemsökta bro ligger i Maryland och har massa historier bakom sig. Det sägs att folk som har varit där under natten har sett massa konstiga saker. Till exempel om man sprider något slags puder på bil taket så har man sett fotavtryck från barn. Det var tydligen dessutom en samlingsplats för ku-klux klanen och bakom bron finns en tåg räls där människor har dött... sägs det. Och vi skojade lite om att det var ironiskt att den som mest ville gå på ku-klux klan rälsen var Tj som är en svart man.

Vi parkerade bilarna på en liten grusväg. Chante, Jack, Deonte och Jacks syster som följde med stannade kvar vid vägen medans jag, Tj, Amanda, Kyle och Julie som vi hämtat upp på vägen gick ut i skogen för att hitta rälsen. Halvvägs dit hör vi kvistar knäckas i skogen och inbillar oss att vi ser saker. Vi stannar helt blixt stilla och bara stirrar ut i skogen.. Då känner jag att Tj kastar iväg någonting och en sekund senare låter det som att det är något i skogen. Alla de andra blev livrädda och skriker och springer tillbaka till bilarna och jag och Tj bara gap skrattar! Men när vi kommer tillbaka så har Jacks bil slutat fungera, vilket aldrig har hänt innan. Cody var påväg för att möta upp oss vid bron och när han kommer får alla stanna kvar där med Jack medan Jag, amanda, Kyle och Tj får åka till den läskiga lilla byn för att försöka hitta en bensinstation så vi kan köpa kablar. När vi väl hittade en var den stängd så vi fick åka tillbaka ända till Walmart ca 20 minuter bort. Vi var borta i ca 45 minuter innan vi kom tillbaka och då ser vi en bil stå vid diket med blinkers på bara 50 meter från bron. Vi stannade och kollade läget och tydligen hade de kört förbi Jacks bil och sett att alla var fast där och vänt om för att hjälpa dem när deras bil helt plötsligt dog.... Otur? Eller kanske ett tecken på arga andar? Ingen vet. Men när vi väl fått igång Jacks bil igen drar vi oss hemmåt igen. Vi satte igång eldstaden igen, åt pizza, kollade på film och hade myspys. Riktigt tur där att vi alla kom hem med skinnet i behåll, man vet aldrig vad som kan hända på den där hemsökta bron.. haha bullshit alltihop!

Tog tyvärr inga bilder, men berättelsen får duga denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar