måndag 25 november 2013

I MADE IT TO ALL STATE

Som jag skrev i fredags så skulle jag gå på audition på lördagen och göra mitt bästa för att komma med i Delawares bästa kör, alltså min stats kör med de bästa sångarna. Jag var så nervös under hela audition! En och en gick vi in i ett rum där två domare satt med ryggen vänd mot dig och de satte på musik till den låt du skulle sjunga. Vi sjöng två låtar och hade sight-reading test vilket är test i hur bra du kan läsa noter. När audition var över så var jag helt säker på att jag inte skulle komma med, för det är endast bara några utvalda som kommer med och alla är riktigt bra. Det var inte bara våran skola som ansökte utan alla skolor i Delaware kom till skolan för att sjunga upp.

Idag när vi gick till kör klassen som vanligt sitter Mr Tejada utanför och öppnar upp sina armar mot mig och Amanda som kommer gående. Vilket han aldrig gör så vi bara stirrade på varandra och tveksamt gav honom en kram. "Detta var en trevlig chest, han måste vara på super bra humör" tänkte jag när han helt plötsligt säger "Congrats". Och inget mer. Vi inser snabbt vad han menar och börjar hoppa och skrika av glädje!

JAG BLEV ANTAGEN TILL DELAWARES STATS KÖR!!! Jag är i extas, jag trodde verkligen inte jag skulle komma med. Det var flera hundra som ansökte och närmare hundra kommer med. Vi gick in i klassrummet och nästan alla våra klasskamrater som gick på audition klarade det. Alla kramade varandra och gratulerade de som kom med! Man kunde komma med i antingen den mixade eller kvinnokören (om du är tjej) och jag kom med i den mixade med både killar och tjejer, också den jag helst ville komma med i. Amanda kom dock med i kvinnokören vilket var lite trist men min andra jätte bra vän Catie är i samma kör som mig, och även Avery, Tess och Haley! Jag är inte riktigt säker vad allt det här innebär dock eller vad som kommer att hända här näst men det kommer jag få reda på så småningom!

Yeeaaaahhh!!

Efter auditions i lördags. alla på bilden kom med, catie är den i mitten, Tess till vänster utan glasögon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar