onsdag 6 november 2013

Kvalitets tid med syster

Dagarna flyter på här i lilla Middletown och det senaste har jag reflekterat över att jag inte längre är lika uppmärksam på allt som händer runt omkring och jag tänker inte så mycket på det. Allt är mer av en självklarhet vilket betyder att jag har kommit över den första fasen som vi lärde oss under YFU lägret, nämligen anpassning. Varje dag är nu min vardag och till skillnad från i början då jag ville sysselsätta mig hela tiden varje minut så kan jag nu uppskatta att bara komma hem och ta det lugnt.
Att vara utbytesstudent är en utmaning, inte bara för en själv men också för din familj. Jag hade turen att få en underbar familj med en syster på köpet. Det tar ett tag för främmande människor att lära känna varandra och vänja sig vid att träffa varandra varje dag och praktiskt taget leva på varandra, vilket många gånger kan leda till irritation och en negativ stämning, speciellt om man är ensambarn som hon är och inte är van vid att leva med ett syskon. Jag och min syster har haft några hinder och svårigheter med varandra under ett tag men ofta är det något som leder till ett starkare band i slutändan. Vi lär oss att acceptera och förstå varandras sidor, även om de inte är något som man i alla tillfällen tycker om. Dock känner jag att vi växer i varandras ögon och varje dag blir bättre och bättre. Jag är jätte glad att ha en syster att prata och umgås med, och skapa en "secret sister code" tillsammans med haha! Det är dock viktigt att ta sig tid till att spendera tid med varandra (själva)  för att uppehålla bandet. Som idag då vi åkte och handlade tillsammans efter skolan och käkade lunch på Chick-A-file som för övrigt var första gången för mig. Det är en snabbmats kedja där allt de säljer innehåller kyckling. Kyckling wraps, Kyckling burgare, Nuggets osv. Det var gott men Taco Bell är fortfarande min favorit. Jag uppskattade verkligen tiden tillsammans med Chante idag och vi skrattade nästan hela tiden. Glömde till och med att ta kort idag..

När vi kom hem hade jag inga läxor att göra, FREEDOM, så jag hade lite egen tid och satte på en film. Efter filmen gick jag ut och sprang i mörkret. Det var verkligen så skönt, jag behövde röra på arslet.

Imorgon ska jag och Amanda stanna kvar efter skolan och sjunga med Mr Tejada igen och sedan gå på Zumba på kvällen tillsammans med våra mammor. Hoppas alla har det bra där hemma och ta hand om era nära och kära!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar