fredag 22 november 2013

November 22

Tjenare Tjenare!
Ledsen för dålig uppdatering på sistone, en hel vecka har gått sen sist. Och vad har hänt denna veckan då?
Jag har hängt med Amanda, Kyle och Tj nästan varje dag efter skolan. Dock har vi inte direkt gjort någonting speciellt dessa dagar, förutom i onsdags när vi hittade på lite små tävlingar. Exempelvis så testade vi på "the cinamon challange" Ingen av oss hade gjort det så vi testade... Gör inte det! Att käka en sked kanel får hela halsen att stänga igen sig och det går inte att svälja. Tar man en för stor sked kan det sluta riktigt, riktigt illa! Amanda hade en mini dans-uppvisning med skolan för att locka till sig de nya studenterna som ska börja till hösten, så vi gick och kollade på det.

Igår efter skolan åkte familjen till New York för att gå på min moders systers pensions-party. Jag var exhalterad över att äntligen få träffa hela släkten på hennes sida. Jag har aldrig träffat dem tidigare för hela hennes familj är kvar i New York där även min mamma växte upp. Vi stannade till hemma hos min värd mammas mamma där även systern som pensionerade sig befann sig och några fler där vi bytte om innan vi åkte vidare till där festen höll hus. Tydligen är hennes syster en person som går enligt uttrycket
"Go Big or Go Home" så trots att byggnaden bara var ca 5 minuter bort stod en limousin på utsidan som skulle ta oss dit. Andra gången som jag har åkt limo i New York, wiiee!
Tydligen var det samma byggnad som mina värd föräldrar gifte sig i för 16 år sedan. Det var fullt med människor, ca 100 pers och alla (de jag hann träffa) var super goa. Maten var helt underbart god! Buffé med massa olika sorters kött, pasta, kyckling, frukter, grönsaker, ris, efterrätt you name it! Det var öppen bar och butlers som gick runt med små rätter och drinkar.
Direkt när de flesta hade kommit var det en man som höll ett snabbt tal. Sedan gick en kort kvinna som påminde mig om en svart Cher upp på dansgolvet och började sjunga - och där var hela festen igång. Hon var helt galen och sjöng "The Best" och "Proud Mary" av Tina Turner och var överallt och dansade. Folk ställde sig upp och började dansa och det var fullt drag, redan innan vi ens hade börjat äta. Och så höll det i sig hela kvällen fram till det tog slut vid 12. Vi var bland de sista som lämnade byggnaden och resan hem på 3 timmar kändes inte lockande alls när vi visste att vi var tvugna att gå upp till skolan dagen efter.
Vi kom hem vid 4 på morgonen och två timmar senare ringde klockan och det var dags att stiga upp.
Inte en chans.... Det var helt totalt omöjligt för mig att stiga upp och gå till skolan efter bara 2 timmars sömn, så jag bara somnade om igen. Det var okej såklart för mina föräldrar så jag sov i alla fall någon timme till innan jag gick upp och gick till skolan. Jag missade första och andra halvan av mina klasser men det var så värt det!


Mina batterier tog slut redan innan festen börjat så tog tyvärr inga bilder, men ska se om min mamma kan skicka bilderna som fotografen tog.

Amanda diggar till musiken i bilen
Amandas mini dans-show.


Kyle hittade något som han tyckte var väldigt intressant hos Amanda.

Taggad tjej (chante) på väg till fest i new york.
Kolla in den melonen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar