måndag 19 augusti 2013

19e Augusti - Dorney park

Igår lämnade vi huset tidigt för att åka till Dorney Park, en nöjes- och vattenpark. Det ligger i staten bredvid som kallas Pensylvania och tar ca 1.5 timmar att köra i bra trafik.
Vädret gjorde det dock inte så lockande att hoppa i plurret, det regnade och var lite kallt, så vi höll oss till nöjesparken. Eftersom att min familj är franchise ägare till Subway så fick vi gratis biljetter. Chantes kompis Amanda följde med också och hennes äldre bror tillsammans med hans familj och även min mammas kompis och hennes son.
Det fanns massa åkattraktioner men jag måste säga att de var ganska mesiga - ingenting mot Lisebergs åkattraktioner ;)
Jag åt någonting igår också som jag inte kommer ihåg vad det heter men det var friterad deg i en kartong med florsocker på. Jag kan inte förstå att folk faktiskt äter sånt - och det var faktiskt ganska gott men ändå jätte äckligt! och deras korv med bröd...? En korv med bröd här är lika stor som två stycken i Sverige!
Jag trodde att nästan alla skulle vara jätte tjocka i U.S.A så jag blev ganska förvånad när det finns en kollosal blandning. Majoriteten är såklart tjockare än vad man är i Sverige men det finns även jätte många som är vältränade och smala.

I vilket fall som helst, vi var i parken från morgon till kväll och när vi åkte hem igen somnade alla i bilen för vi var helt utmattade efter en lång dag. Men kul hade vi!

Jag, Amanda & Chante

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar