onsdag 28 augusti 2013

Första & Andra skoldagen

Igår var första dagen i skolan - dagen som de flesta fruktar! Jag måste erkänna att jag var en aning nervös redan kvällen innan och kunde knappt sova under natten. Chante körde oss dit och när vi kom fram blev jag chockad av synen av tusen elever som på en och samma gång gick in i skolan. Alla börjar 7.20 och att försöka tränga sig förbi alla som ska till sina klasser var en utmaning.
Min första lektion var Biologi och det var en sån stor lättnad att Chante går i samma biologi klass, framförallt första dagen. Första skoldagen var som den alltid är, maaassa papper och information.
Lunchen kom och jag var så rädd att behöva sitta ensam men träffade en annan tjej som såg forever alone ut precis som jag och jag hittade även Chante's kompisar jag kunde sitta med som tur var!

Igår var Isabellas födelsedag också! Pratade med henne på skype - I 2.5 TIMMAR!! Det var riktigt skönt att prata av sig med henne, saknar dig!

Andra dagen (idag) var mycket roligare! Har träffat fler människor, bytt några nummer och börjat hitta lite bättre i korridorerna haha! Det var även första lektionen med kören och det var så kul, trivs redan super bra i den klassen! Alla verkar vara så himla goa och klassen är full av knäppa esteter vilket jag älskar. Vi skulle sjunga upp för vår lärare så han vet ungefär vilken nivå vi ligger på och det gick över förväntan för mig!
Egentligen skulle jag ha kör varannan dag men jag bytte så jag har det varje dag och istället struntar i Student Aid. Jag sjunger hellre för fulla muggar än är springpojke åt en lärare. Jag funderar också på att hoppa av min engelska klass och istället ta någon rolig klass men vet inte om jag får göra det. Ska prata med min Studievägledare imorgon.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar