onsdag 21 augusti 2013

Beachday and outlets

Idag stack jag och Chante till stranden för det var sååå varmt - ca 30 grader. Men först svängde vi förbi till The Outlets för att shoppa på rean. Och jag shoppade - 12 saker för 186 dollar vilket motsvarar cirka 1300 kr varav tre av de var jeans. Efter det stack vi till stranden. Det var första gången jag badat i Atlanten och det var riktigt skönt att svalka av sig.
Något jag inte visste om svarta är att de kan bli ännu mörkare om de solar! Och Chante vill inte bli mörkare än vad hon är så hon smörjde in sig med 100% solskyddsfaktor + köpte ett stort strand paraply. Det blåste lite så vinden tog tag i paraplyet och släpade med den över alla som låg där på stranden och jag och Chante sprang efter den och försökte få tag på den haha! lite pinsamt var det. Käkade också mina första mini kringlor idag vilket tydligen är populärt här. Efter stranden käkade vi på Grotto's.

Chante berättade lite om lagarna och de har verkligen så knäppa lagar. Exempelvis så finns det en lag mot att man inte får vara naken eller toppless på stranden (vilket jag i och för sig kan förstå) och en annan som säger att det är olagligt att köra bil utan skor... Jag vet också att det finns en lag som säger att man inte får korsa en gata med en glass i bakfickan på en söndag. Hahah så roligt!

Imorgon ska jag till studieledaren för att diskutera mitt schema.

Gotcha on bild


Är jätte nöjd över denna klänningen jag köpte - tycker den är så fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar