lördag 17 augusti 2013

En vecka i Middletown

Hejsan Hejsan!
Idag åt jag mina första American pancakes till frukost - med sirap och allt! Min mamma gjorde det till mig till frukost tillsammans med bacon och äggröra bara för att fira att det är helg. Idag är det också exakt en vecka sedan jag kom hit! Tiden har bara flugit förbi och jag har haft riktigt roligt dessa dagar. Jag har stundtals saknat alla där hemma nåt otroligt men det går över ganska snabbt så fort jag aktiverar mig. Engelskan börjar flyta på bra nu och jag har börjat anpassa mig mer och mer till deras vardag och allt runtomkring.

De senaste dagarna har inte vart lika fullt upp som de tidigare. Chante hade några kompisar över på grillkväll, så vi satt runt lägerelden på bakgården och grillade marshmellows. Jag åt min första S'more - en slags minihamburgare av marshmellow och choklad som pressas ihop av två kex. Det var inte det bästa jag ätit direkt vilket alla tyckte var jätte konstigt. Träffade även tre till av Chantes kompisar: Destiny, Justice och DJ (jätte konstiga namn de har här) och de var super gulliga allihop. Vi drog senare till wafflehouse och åt våfflor kl 12 på natten. Jätte mysigt!

Mina tryouts för Volleyboll är nu över och jag kom tyvärr inte med i laget vilket var lite trist. Nästan ingen av de som var nya att ansöka om en plats i laget kom med eftersom att de gärna vill behålla de tjejer som spelat i flera år och dessutom bara har ett visst antal platser. Det är därför ganska dumt att alla tryouts för sporterna är på samma tider, och kommer man inte med i ett lag så är det försent att försöka komma med i en annan sport. Men jag hänger inte läpp för det, det kommer komma upp två nya chanser till tryouts under året, en under vinter säsongen och en till våren så då ska jag försöka komma med i någon sport i alla fall.

Idag är det Peach festival i staden. Jag och min mamma ska åka dit snart - jag vet inte riktigt vad det är men jag har förstått att de har parader, det är marknad och lite annat skoj.
Skriver mer om detta senare. Kram!


1 kommentar: