fredag 23 augusti 2013

Mitt schema

Okej såhär ser mitt schema ut. Jag har fått välja 8 ämnen som jag vill läsa under hela skolåret. Under första halvåret kommer jag att läsa endast 4 av de ämnen jag valt. Jag kommer ha exakt samma schema varje dag bestående av 4 lektioner med 4 olika ämnen. Första lektionen är Biologi, andra är Engelska och tredje student aide där jag ska vara springpojke åt en lärare och hjälpa den med sånt han/hon behöver hjälp med. Det är också ett bra tillfälle till att göra sina läxor på och man får extra poäng för att ta denna kurs. Efter det är det lunch och sedan min fjärde lektion vilket är Animal Science. Min skola har en lada med massa djur i såsom kossor, höns, kycklingar, ormar och andra djur vilket jag tyckte lät jätte roligt - så länge de inte planerar att döda de stackars djuren för då är jag därifrån illa kvickt.

Efter jullovet börjar mitt nya schema och då ska jag läsa de 4 resterande ämnena som jag har valt ända fram till skolan slutar. Då är min första lektion Psykologi, andra lektion Fysik, tredje lektion Chorus (kör) och fjärde lektion Matte.

Jag kände att jag var tvungen att läsa Biologi, Fysik och Matte för att jag fortfarande har ett tufft år kvar i trean när jag kommer tillbaka till Sverige, och vill därför inte tappa för mycket under året. Men de andra klasserna kommer bli jätte intressanta och jag ser fram emot skolstarten den 27e augusti.
Skulle jag inte vara nöjd med ämnena efter jag testat de så kan jag byta när jag vill - egentligen har elever endast 5 dagar på sig att ändra sitt schema men vi utbytesstudenter har lite andra förmåner vilket är grymt!

Men som sagt, jag ser fram emot skolstarten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar