torsdag 15 augusti 2013

Tryouts för Volleyboll

Hejsan! Har haft full upp de senaste dagarna så har inte kunnat blogga.

Min (värd)syster Chante går i dans 7 gånger i veckan så igår följde jag med henne dit för att testa på det. Det höll på i två timmar - först en timme styrka och strech och sedan en timme av mer dans. Jag har dansat hela mitt liv och är en ganska van dansare, men dessa tjejer var riktigt bra! Jag var inte ens hälften så bra som de flesta men som tur var så fanns det såna som var sämre än mig också vilket var skönt. Jag har tänkt testa på det ett par gånger och se om jag ska fortsätta med det resten av året sen också, får se hur jag gör.

Idag var det dags för tryouts (typ audition för en viss sport man vill göra under terminen) och jag gick upp tidigt för att vara med på tryouten för Volleyboll. Det var en 6 timmars träning med kondition, styrka, uthållighet, explosivitet och bollhantering. Det var rent ut sagt SÅ JÄVLA JOBBIGT, jag hade dessutom glömt både vatten och lunch så jag var ganska slut när passet var över. Jag tycker dock att det gick väldigt bra så jag hoppas att jag kommer med i laget.Det ska vara 3 pass till innan de bestämmer vilka som får vara med i laget så jag ska göra mitt bästa!

Tänkte lägga upp lite bilder på min skola och mitt hus och ge lite fun fact till er:

FF1: I min familj äter vi separat oftast men det har varit flera tillfällen då vi äter tillsammans också.
FF2: Vi äter och dricker med papp- och plasttallrikar/muggar.
FF3: Yep de går in med skorna
FF4: De tycker att jag är knäpp i huvudet när jag äter makaroner med ketchup och dessutom inte har något tillbehör till min sallad.
FF5: ALLT är gigantiskt - i affären finns det 100 olika sorter av en sak, så det är inte lätt att välja vad man vill ha.
FF6: Vädret är jätte skönt - ca 28 grader varje dag.

Det var allt för idag, hoppas ni har det bra hemma. Det som återstår på schemat idag är danslektion nummer 2. Ha det gött!

Mitt fina hus på Wood Duck Court
Min skola där jag börjar den 27:e augusti. Middletown High School.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar