lördag 10 augusti 2013

Headed to Philly

Heeej! Idag är dagen då jag äntligen åker till U.S.A som jag längtat efter så länge!
Igår gick hela dagen åt till att packa väskan - vilket inte var det lättaste. Jag tror dessutom bara det är jag i hela världshistorien som börjar lägga fram och packa väskan dagen innan avfärd. Det är en riktig utmaning att packa endast 23 kg i en väska när man ska vara borta ett år, vad ska man ta med sig? Men efter många ompackningar så gick det finfint.

Det var lite sorgligt att veta att man spenderade de sista timmarna med familjen igår kväll. Efter att mamma och jag hade inhandlat det sista, tränat och packat väskan så käkade vi min favvomat - tagliatelle med strimlat kött och grönsaker- och kollade sedan på min favvofilm Legends of the fall.

Konstigt nog kunde jag sova hur bra som helst inatt, och inte ens idag har jag varit nervös. Människorna runt omkring mig är mer nervösa och spända än vad jag är känns det som haha! Men jag är jätte exalterad över detta året och tycker det ska bli så kul att bo i USA och uppleva deras kultur - och träffa min värdfamilj också såklart. Har många kompisar från YFU som redan landat i sina stater och de har de underbart bra vad jag vet.

Mamma, Pappa, Elias, Mormor och Morfar lämnade av mig på flygplatsen imorse och sen var det dags för mig att gå till mitt plan som lyfte 11.15 från Sverige. Vi kom fram 10 minuter tidigt till London och just nu sitter jag på flygplatsen Heathrow. Här kommer jag vara i ca 5 timmar innan mitt nästa flyg som går direkt till Philladelphia. Det är så mycket människor runt omkring, som kackelackor, men jag tror jag skulle trivas bra i England också - riktigt snygga britter här så att säga ;) Jag har ett tajt tidsschema med datorn då jag endast får använda flygplatsens internet i 45 minuter. Snart ska jag ta mig något att äta och kolla runt lite i butikerna tänkte jag - jag har ju 5 timmar på mig!

Fortsätt läsa så uppdaterar jag så ofta jag kan under året! Ha det bra där hemma medan mitt äventyr fortsätter på andra sidan jordklotet.


3 kommentarer: