måndag 12 augusti 2013

Andra dagen i staterna

HejHej! Hoppas allt är bra med alla där hemma?

Nu har jag varit i U.S.A i tre dagar och jag försöker ständigt anpassa mig till vardagen här. Jag trivs jätte bra i min familj som består av mamma Valerie, pappa Donald, syster Chante och hunden Max. Huset vi bor i är super stort och jätte fint - ett typiskt amerikanskt hus. Jag har ett eget rum med teve och walking closet, vi har också ett eget gym i huset och hemma bio med en sån där popcorn maskin som finns på tivolin. Efter att jag, mama och Chante vart på bland annat Walmart - där allt är i mega storlek och av hundra olika sorter av varje sak - och inhandlat en del grejer åkte vi hem och käkade mat. Jag och Chante gick ner i källaren och spelade lite Wii och den jäkeln slog mig i allt med hästlängder!
När klockan börjar bli runt 18.00 här över så börjar min yetlag ta fart och jag vill bara gå och lägga mig - men jag får allt hålla mig! Efter middagen gick vi ner till hemma bion och kollade på film med familjen och Valeries farbror och hans fru. Jag höll på att somna flera gånger och efter typ halva filmen kom Chantes kompisar och hämtade oss med bilen. Vi åkte till ett ställe som kallas chill n' grill och köpte milkshakes. Sedan drog vi vidare till en kille där de tydligen alltid hänger - och killen var inte ens hemma haha! han kom efter typ någon timme. När vi kom in satt redan typ 8 stycken där och alla var jätte trevliga! Vi var där en stund och alla frågade en massa grejer om Sverige - vad svenskar tycker om amerikaner? Om det finns många svarta där? Om vi har hajar? Om det är kallt där? mm. Det roliga är att de svarta drar rasistiska skämt om sig själva haha, men de är så jäkla sköna allihopa! Några badade i poolen med de flesta satt bara och pratade. När vi kom hem igen vid 12 var jag så jäkla trött, jag är fortfarande inställd på den svenska tiden som ligger 6 timmar före.

Idag är mina föräldrar på jobbet så jag och Chante ska kanske åka till stranden eller och shoppa på gallerian. Får se vad det blir!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar