lördag 24 augusti 2013

YFU event picknick

Idag gick jag på mitt första YFU event och träffade alla utbytesstudenter som åker med YFU i år. Det var picknick träff hemma hos en volontär familj i grannstaten Maryland som ligger ca 1 timme bilfärd från vårt hus. Träffen skulle enligt schema vara mellan 4-7 men alla hade så roligt så vi stannade en timme längre. Det var riktigt roligt att träffa de andra utbytesstudenterna och jag har redan fått flera nya vänner. Det är studenter från hela världen - Danmark, Turkiet, Japan, Tyskland, Kina och Sverige. Det var flest från Sverige och Tyskland, 4 Svenskar som jag träffat tidigare i Sverige och 4 Tyskar. Antagligen kommer vi vara ännu fler på kommande träffar för alla har fortfarande inte kommit till USA än.

Alla var super gulliga på alla sätt och vis men det var några som jag fastnade lite extra för. Yuki från Japan, Oyku från Turkiet och Pillar från Spanien. Träffade även en amerikansk tjej som följde med sin värdsyster till träffen vars namn är Maggie. Redan nu bestämde vi att jag, Maggie, Yuki, Pillar och Oyku ska ses snart igen vilket jag ser fram emot!

Under kvällen så käkade vi god mat, badade i poolen, grillade marshmellows och bara pratade massor. Bästa dagen på länge, jag längtar så mycket till nästa YFU träff så jag får träffa alla goa människor igen!

Maggie & Yuki

Maggie, Yuki, Pillar & en svenne haha
Jag & Yuki

Från vänster: Jag, Pillar (Spanien), Yuki (Japan), Maggie (USA), Soumar (Tysk) & Oyku (Turk)
Utbytesstudenterna på östsidan 2013/2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar