måndag 26 augusti 2013

Gårdagen

Igår gick jag, mamma och pappa på bio - som såklart var den största biosalongen jag sett. Filmen hette The Butler och handlade om den Afro Amerikanska historian, en sann historia. Den var jätte bra och gripande så jag rekommenderar den verkligen! Jag trodde att man även i usa endast kunde äta popcorn, godis och kanske annat tilltugg men man kan ju köpa med sig många olika sorters mat in i biosalongen som pizza, hamburgare, nuggets, natchos med dipp och andra friterade saker. Min pappa köpte Union rings (friterad lök)... usch usch usch.

Efter bion åkte vi till Chante's dansmöte som inte varade särskilt länge och stack sedan en snabbis för att hälsa på Chante's jätte söta farmor. Efter det var alla jätte hungriga så vi åkte till Applebee's för att äta mat. Det är en populär resturang där de säljer allt möjligt och jag beställde in en kyckling sallad. Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid hur stora tallrikarna är här! Jag är proppmätt så jag håller på att spricka varje gång jag äter.. phuu!

Idag var jag den som sov längst till 11 vilket förvånade alla även mig! Jag har dock vart ensam hela dagen, så jag har passat på att träna i hemma gymmet, tvättat mina kläder och förberett mig för morgondagen - FÖRSTA SKOLDAGEN!! Jag börjar bli jätte nervös inför imorgon men mest av allt tycker jag det ska bli spännande att börja High School. Just nu vill jag träffa lite egna vänner utöver yfu studenter och Chante's kompisar, det är nog det jag ser fram emot mest. Dock är det inte lika roligt att skolan börjar 7.20... Why oh God why?!?! Det blir tidig läggning idag. Men har lovat att följa med min mamma på Zumba innan det.

Hoppas alla har det bra där hemma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar