tisdag 24 december 2013

Christmas eve

GOD JUL VÄNNER OCH FAMILJ I SVERIGE! Medan ni redan öppnat era paket, käkat julskinkan och titta på kalle ankas jul så är det ännu en dag kvar till julafton. Men Christmas eve är en spänd förberedelsedag för alla här då de väntar på morgondagen.

Jag vaknade upp med Amanda som sovit över. Efter att vi käkat frukost bestående av våfflor och bacon som min mamma gjort så drar vi och chante iväg till Walmart för den allra sista julshoppingen. Vi åker sedan hem till Jack igen för att umgås en stund. Jag vet inte riktigt vad resten av dagen tog vägen men vi gjorde inte direkt särskilt mycket förrän kvällen kom. Jag, Amanda, Kyle och Tj hade bestämt att vi skulle ha en liten minijulafton för att öppna presenter från varandra, vilket vi gjorde hemma hos oss. Killarna hade dock inte hunnit köpa något än så det blev mer jag och amanda som gav presenter till dem och varandra. Tj fick ett par vans (skor) och skullex hörlurar av mig, Kyle sitt favoritgodis och Mysiga julstrumpor med pingviner på som är hans favorit djur och amanda fick ett par tajts, örhängen, en lingerie och en panda mössa eftersom hon älskar pandor. Hon köpte upp nästan alla sina pengar till mig på min födelsedag medan jag endast hade köpt henne cupcakes, så därför kände jag pressen inför jul haha! Hon gav mig godis/julkakor och hade skrivit ett jätte fint kort som hon gjort själv. Blev änna lite tårögd över hur fint hon hade skrivit!

Efter att vi haft vår mini jul satte vi oss i bilen med chante, satte på GPS:en och åkte till ett hus som varje år är dekorerat så in i norden. Hela huset och tomten är upplyst och allmänheten får stannatill och gå upp på deras garageuppfart för att ta bilder. Och jag skojjar inte.... det var helt fantastiskt vad de gjort med huset. Ljus överallt! Nästan så man blev bländad, men så vackert!

Nu sitter jag i min säng och lyssnar på julmusik och ska nu gå och lägga mig och invänta julafton imorgon (tekniskt sett är det redan julafton men det räknas inte). Chante är super exalterad över julen, det är hennes bästa tid under året så hon kommer garanterat väcka mig imorgon bitti för att gå ner och öppna julklapparna under granen. Vi kommer att äta julmmiddag med familjen i New York imorgon och jag hoppas att vi även kommer ha tid att gå och titta på den stora julgranen på Rockafella center. Jag är så exalterad över att fira amerikansk jul!

Hoppas alla har haft/kommer att ha en underbar jul! MERRY CHRISTMAS <3 <3

Jag och min pojk TJ <3
Tog kort med en random kille som också kom för att titta på huset haha!
Jag och Kyle
Kyle och Amanda <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar