onsdag 11 december 2013

Möte inför vår musikalen

Kändes lite konstigt att komma tillbaka till skolan idag efter vår lilla mini semester. Chante mådde inte bra idag så jag fick gå till skolan, vanligtvis tar vi hennes bil. Det är inte så långt, tar cirka 15 minuter men det var svin halt så han precis in genom dörrarna när skolklockan ringde och jag fick småspringa till lektionen för att inte komma försent.

Skolan flöt på precis som vanligt, och när klockan slog 2.20 pm gick jag raka vägen till klassrummet där vi har våra kör lektioner. Idag var nämligen det första mötet inför skol musikalen som jag ska vara med i. Auditions är imorgon och jag kommer dock inte ansöka om en roll för jag har inget intresse alls i skådespeleri så jag kommer bara gå på auditions för dans. Men jag kommer få sjunga och dans i vilket fall som helst så jag är nöjd. Musikalen kommer att starta direkt efter jullovet och enligt schema kommer vi ha 7 stressiga veckor att få klart en hel uppsättning av musikalen "Guys and Dolls". Vi kommer behöva stanna kvar efter skolan varje dag och vissa dagar måste vi stanna till midnatt. Men jag kunde inte bli mer förväntansfull, ser verkligen fram emot detta! Amanda ska gå på auditions och ansöka om en av huvudrollerna då hon måste sjunga och spela teater, vi håller tummarna över att det kommer gå bra vilket jag har inga tvivel om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar